Intruders

God morgon,
 
Nu var det säkert flera månader sedan jag bloggade sist. Jag har som sagt inget liv längre och kan inte tänja tiden så mycket som möjligt så jag ska kunna hinna med allt. Ni har inte direkt missat något ändå, jag går i skolan, gör läxor, äter, duschar och sover (om jag hinner.)
Men nu har vi blivit våldgästade av Emma sluring och Joel. De har varit här i nästan fyra dagar nu vilket är trevligt. Jag drog med dem till West Edmonton Mall på lördagen och visade dem runt, men man går typ vilse där så hann inte visa dem allt. Men lite känner jag nog min syster som blev helt tossig när hon fick se Victoria's Secret och Artemis. På kvällen stod vi i kö i minst en timme för att ta bussen till Haunted Hike i år igen och promenera i den läskiga skogen. De gjorde det mycket bättre i år tycker jag för adrenalinet och överlevnadsinstinkterna pumpade genom blodet medan jag klängde fast vid Trev. Början var väldigt lovande då en man med motorsåg hoppade upp framför Joel som reagerade som en tupp som flaxar sina vingar i försvar. Det var även roligt då Emma trodde att någon som låg ner var en docka och skrek sedan till när hon reste sig upp. Som jag skrattade. Jag skuttade till ett antal gånger, bland annat när en djävul smög bakom mig och sedan hoppade fram. Men i år skrek jag inte. Det var en trevlig och läskig kväll.
   På söndagen åkte vi till pumpkin patch som var begravd i snöyra och var i stort behov av kunder. Inte alls lika bra som förra året och definitivt inte lika fint som pumpalandet i Vancouver. Men jag fick kela med en katt, kanin och getter. Sedan åkte vi hem och fördröjde tiden med filmtittande och sedan dubbade vi även Zorro, det är ju det roligaste som finns. Vid fyratiden släppte Trev av oss vid Telus World of Science där Star Wars uställningen var. Jag är inget besatt Star Wars fan som vissa andra (Emma), men det var riktigt intressant och lite häftigt att få se kostymerna, skisserna och annan rekvisita från produktionen. Det var även roligt hur de fick en att känna sig som en del av utställningen genom att svara på frågor och välja vad för sorts filur man ville vara. Emma och Joel var helt saliga och jag är glad att utställningen kom precis när de skulle vara här, det är ju en upplevelse man sent kommer glömma.
 
Men nu kommer lite bilder...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0