Sweet Home

Här kommer sista delen av vår semester i Sverige:

Den 7 maj åkte vi in till Falkenberg för att handla grejer med ett presentkort vi fått från Jenny och Martin. Jag köpte ett spännande te som hette "Efter strand-promenaden", det var ett svart te med smak av hallon och fläder. En burk att förvara téet i och en massa färgglada macarons. (Butiken har en fransman som gör bakelserna så det var äkta franska macarons :D)

Den 8 maj shoppade vi i Halmstad med Jenny igen. Jag hittade lite grejer i bokhandeln och på H&M. På kvällen kom gäster och sedan stack jag och Trev till gäststugan och myste framför Trassel med en stor påse lösgodis!

Den 10 maj var morfars födelsedag! Men det firades dagen efter. Jag, Trev och Sofie spenderade dagen på Gekås. Det var trevligt, värsta mysiga regnvädret hade vi ju också!

Den 11 maj kom Jennie Lagesson och hälsade på! Trev var ute med Sofie och pappa och kollade på vindkraftverk mm. Så jag och Jennie dubbade filmer som vi brukade, herregud som jag skrattade. Sedan satt vi i gäststugan och pratade i flera timmar, det var mysigt. Vi bestämde i sista minuten att hon skulle sova över, så hon följde med hela familjen till mormor och morfar. Vi åt god mat, jag fick min specialare: makaroner med örtsalt...mmmm! Det blev mest prat och skratt. En riktigt trevlig kväll.
Jennie sov i gäststugan med oss. Läskig som hon var skrek hon helt plötsligt på engelska när jag nästa somnat och avslutade sin långa mening med "The grudge"... kusligt! :)










Den 12 maj spelade allihopa lite spel och satt framför tv:n innan Jennie åkte hem (och hon hjälpte oss packa det mesta). Det var så härligt att träffas. Humöret var väl lite upp och ner efteråt. På kvällen körde vi och hämtade pizza till en stor drös människor. Mormor och morfar samt Jenny, Martin, Linnea och Sandra kom över. Lillasyster Jenny lekte med mitt hår medan vi såg på Tummelisa med barnen. Sedan blev det att säga hejdå till dem en efter en. Jag kramade om mormor och morfar. Sedan skulle Fisen åka också så kramade om henne. Jag och Trev såg lite på Extra Extra med Emma och Jenny innan vi kramade om dem också. Sedan gick vi och lade oss.
Jag saknar er mina galna systrar, jag saknar att ha en massa folk i huset som man kan umgås med. Det är tomt utan er.

Den 13 maj, två timmars sömn. Jenny var vaken så vi fick varsin extra kram. Sedan körde mamma och pappa oss till flygplatsen i Landvetter. Jag var rätt lugn. Vi fick våra boarding pass och skulle säga hejdå till päronen. Det var svårt. När vi gått iväg började tårarna rinna. Under flygresan fick jag gråtattacker med jämna mellanrum. Jag sov en hel del på planet som tur var. När vi kommit fram till Edmonton tog vi en taxi hem och sedan var det dags att släppa ut allt. Jag avskyr att visa och prata känslor, det är obehagligt och pinsamt men jag skriver det här för en gångs skull; jag grät mig själv till sömns.

Dagen efter var likadan, separationsångest, tomhet, ensamhet. Jag fick i alla fall chatta med mamma vilket hjälpte. Igår när jag vaknade runt 7 på morgonen började jag böla med en gång. Men sedan stack jag till jobbet och har inte gråtit sen dess. Jag börjar läka. Idag mår jag riktigt bra.



När vi flög över bergen i Kanada.

Jag saknar er där hemma, jag ska jobba hårt för att få komma hem igen, för alltid. En dag ska jag få ha allt jag behöver. Massa kärlek till er. Tack för att ni håller fast vid mig trots att jag är så långt borta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0