Second Anniversary

Hey,

I fredags firade jag och Trevor vår 2-årsdag. Tänk att det var två år sedan han kom till mig i Sverige. För två år sedan låg vi i min säng en gnistrande vinternatt och tog det stora beslutet att bli ett par. Efter mindre än fyra dagar tillsammans i verkligheten, visste vi att vi var ämnade för varandra. Trots att idén var galen, osäker och nästan omöjlig välkomnade vi den ändå med öppna armar. Vi antog utmaningen, riskerna, smärtan för att i slutändan vara tillsammans utan några hinder. Efter två år har vi genomgått mycket; månader ifrån varandra, romantiska resor, spännande äventyr, födelsedagar, traditioner, immigration, framtidsplaner. Vi var inte alltid säkra, men vi har inte gett upp än. Våra känslor har inte försvagats, endast förstärkts och fördjupats. Trevor är ett av de bästa beslut jag någonsin tagit i mitt liv endast med hjälp av min magkänsla och min starka tro på mig själv.
   Så för att fira denna underbara dag före Nyårsafton, åkte vi till en restaurang kallad Earls. I min svarta klänning, varma strumpebyxor, höga klackar och eleganta kappa kände jag mig som en dam från 30-talet medan vi gick i den kyliga natten på väg mot restaurangen. Vi satte oss i deras lounge i ett eget booth (en soffa formad i en halvcirkel bakom ett runt bord så man är avskärmad från alla andra). Det blev en tre-rätters måltid med en ljuvlig Strawberry Margarita som jag smuttade på. Stämningen var avslappnad, det var inte för mycket folk, musiken i rummet gav sköna klubb-vibbar och hela atmosfären var väldigt chic.
   Vi gick hem mätta och belåtna. Ett bubbelbad med levande ljus och klassisk musik var nog det bästa av allt. Det var perfekt, som en scen ur en romantisk film, fast ännu bättre. Det var livet. Så som det borde vara. Alla sinnen var tillfreds.
   Kvällen avslutades med filmen AVATAR som vi såg på vår första date i Januari 2010. En chokladask och bubblande juice framför den exotiska filmen var en perfekt avrundning på vår spektakulära 2-årsdag.
Skål för oss och alla andra kärlekspar där ute. Det är ju trots allt kärleken som gör livet värt att leva.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Gud så mysigt! Jag vill också gå på grymma restauranger :)

2012-01-03 @ 23:54:39
URL: http://soofiiiiiiiiiiiiee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0