Chocolate

Här kommer en liten uppdatering på mina senaste två veckor...
 
Den 9 augusti fick jag ett sms från Christine som undrade vad jag hade för planer för kvällen. Hennes föräldrar skulle vara i närheten så hon kunde passa på att umgås med mig lite. Så hon kom förbi ett par timmar efter att jag kommit hem från jobbet. Det blev mest prat och sedan satte vi oss på golvet för att spela kort. Eftersom hon inte kunde många så lärde jag henne en massa svenska kortspel. Det blev gurka, skitgubbe, norsk vändtia, bluff, (finns i sjön kunde hon) mm. Vi spelade i ett par timmar och fick även Trev att köpa hem lite glass till oss. Det kändes som hemma, att inte behöva göra något mer komplicerat än att spela kort och bara prata. Jag vill ha fler mysiga kvällar som den.
 
Kvällen efter myste jag och Trev till det med en liten chokladbuffé i vardagsrummet. Vi åkte till affären och köpte choklad och two-bite brownies och glass, sedan körde vi till The Duchess bake shop och köpte macarons! Denna månaden har vi bara fredagkvällar tillsammans eftersom jag jobbar på helgerna. Efter allt gott kände vi oss lite onyttiga så vi flyttade på bordet och satte igång med lite yoga som Trev aldrig prövat förut. Det var riktigt roligt fast mycket svårare att koncentrera sig på att meditera för jag ville kika på honom hela tiden.
 
I måndags hämtade min kollega Taylor upp mig för att sedan köra vidare till West Edmonton Mall för lite shopping. Vi köpte en del kläder inför skolstarten (hon ska tillbaks till skolan och jag ska börja). Det var riktigt roligt, vi åt en smaskig subway-lunch och shoppade vidare. Jag hittade två blusar och en kjol samt ett pärlhalsband annars höll jag mig själv i ett stramt koppel för att inte köpa massa onödigt, men visst kliade det i fingrarna när hon köpte tre par skor haha. Den dag då jag kan köpa saker utan dåligt samvete längtar jag efter.
 
Så jag har haft det väldigt bra sedan vi kom tillbaks från semestern men snart börjar allvaret...
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0