Bye Victoria's Secret

I fredags var min sista kväll som anställd på Victoria's Secret. Kvällen innan bjöd jag kollegorna på en chokladtårta som jag bakat. Den blev väldigt uppskattad eftersom varje gång någon bjudit på tårta har den varit köpt i en mataffär (usch). Vi jobbade från 19.00 till 22.00 eftersom där inte fanns mycket att göra. Vår butiksmanager Rosie gav mig en kram innan hon åkte hem. Folk kom titt som tätt upp till mig och frågade varför jag skulle sluta. I veckan träffade jag killen som anställde mig, Leo, han började snyfta (på låtsas) och sa "Älskar du inte oss längre?". När det var dags att gå hem fick jag en massa kramar. Det var riktigt jobbigt. Alla sa åt mig att jag måste komma och hälsa på. Min supervisor Huma gav mig en avskedspresent och kramade om mig. Helt plötsligt var jag utanför butiken. Ännu ett kapitel av mitt liv var avslutat.
   Jag ångrar inte att jag jobbade där i sex månader, även om jag var trött ofta och inte haft mycket tid till annat så har det varit en spännande upplevelse. För första gången i det här enorma landet kände jag mig som en del av en grupp, jag skaffade vänner på egen hand och jag lärde mig mer om mig själv; att jag kan vara en ledare när andra inte finns till, att jag är positiv när andra är negativa och att jag klarar allt jag ställs inför. Det jag älskade mest med jobbet var blandningen av kulturer och hur olika livsstilar kan vara. Jag har fått höra otaliga historier från Huma som kommer ifrån Pakistan, Ampis förflutna i Filippinerna och Joyces liv i Kina och de har även lyssnat på min berättelse. Jag kommer sakna de alla.

I love you, night crew!

Kommentarer
Postat av: Sofie

man får nästan lite tårar i ögonen! när du skriver känns det verkligen som att man är där, man får en så otroligt bra uppfattning! :)

2012-04-19 @ 16:44:50
URL: http://daystoremember.devote.se
Postat av: Malin

Tack Fisen, det är så roligt att höra. Man får mer lust att skriva när man får veta att man skriver bra :)

2012-04-24 @ 05:58:40
Postat av: Sofie

Ja visst får man! Men snart behöver du inte skriva för då är du häääääär! :D

2012-04-26 @ 21:57:02
URL: http://daystoremember.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0