Överenskommelser.

Förra veckan läste jag ut "Överenskommelser" av Simona Ahrnstedt för andra gången i år med den pirrande och inspirerande känslan i magen. Det är med hela mitt hjärta som jag erkänner att det är den bästa bok jag någonsin läst, alla andra tusentals böcker jag spenderat åt att läsa är suddiga jämfört med denna slående och romantiska berättelse. Jag tror att anledningen till min förtjusning är att världen den utspelas i, förr, är den värld jag fantiserar om och drömmer om att ha omkring mig. Jag är så imponerad av denna bok. När jag läste den första gången fick jag tvinga mig själv att sluta för jag ville förlänga njutningen. Det är precis så jag vill skriva. Inredningen, naturen, klänningarna, champagnen och all glamour får mig att spinna. Likaså "jungfru i nöd" - delarna. Den är nu på min Älsklingslista, precis som choklad och skor, bara något jag inte vill leva utan.
Jag rekommenderar alla i hela världen att läsa denna underbara bok!
   Jag har börjat läsa Simonas blogg http://simonaahrnstedt.se/ och kommenterade ett inlägg häromdagen. Morgonen därefter hade hon svarat, glädjen i att min favoritförfattarinna accepterade min beundran med öppna armar utan att jag behövde vara en kritiker, kändis eller familjemedlem gjorde hela min dag och fick mig att känna mig speciell. Jordnära människor är dem bästa.

Nu väntar jag hungrigt efter att hennes nya roman ska bli färdig och publiceras!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0