Elizabeth avenue.

Igår skulle jag gå till bussen som vanligt, jag hoppade på som jag alltid gör och satte mig längst fram. Vad jag inte visste var att jag inom några få minuter skulle se något hemskt. När bussen stannade vid ett rödljus precis utanför NAIT hörde jag en krasch och tittade upp. Jag såg en kropp som for genom luften och ner mot asfalten. Alla på bussen flämtade, stirrade och några brast ut i chockade ord. Jag var hypnotiserad. Jag vet inte vad jag tänkte på. Allt jag minns är att jag stirrade på manskroppen som låg helt stilla. Jag önskade att han skulle röra på sig. En kvinna på bussen sprang ut för att se om han andades. Busschauffören kallade på ambulans. Kroppen rörde sig inte. Först trodde jag att han åkt genom en bilruta men fick veta idag att han kört motorcykel, men hade ingen hjälm på sig när han föll till marken. Jag gick av bussen och ringde Trev, jag minns inte vad jag sa bara att jag ville komma hem och när han frågade vad som stod på kunde jag inte beskriva vad jag sett. Jag kände mig illamående och ledsen och förvånad på samma gång. Trev sprang för att möta upp mig och när han höll om mig brast jag ut i gråt. Jag hörde ambulanserna. Vi kom hem och jag grät oavbrutet i en timme. Hela scenen spelas fortfarande i mitt huvud, om och om igen. Jobbiga tankar dök upp, tänk så var han på väg hem till sin fru, sina barn, sina föräldrar? Tänk vad bilföraren måste gå igenom just nu.
   Jag brukar anse att saker händer av en anledning, men just nu kan jag inte se poängen. Varför skulle det hända just dem människorna? Varför skulle jag se det? Varför satte jag mig inte längst bak i bussen? Jag har en känsla av att man måste ta denna fruktansvärda upplevelsen som någon form av lärdom. Jag fick se hur bräckligt livet är och jag ska vara tacksam för varje dag jag får uppleva.
   När jag vaknade i morse kollade jag nyheterna med en gång. Han dog på sjukhuset. Han var 47 år och de tror att han var lärare på NAIT, Trevors skola. Jag pratade aldrig med honom, men jag kommer aldrig glömma honom. Jag skänker dagens tankar till honom och hans nära.

Artikeln:
 

Motorcyclist killed in Edmonton crash

 
 
By Mariam Ibrahim, edmontonjournal.com November 9, 2011

A 47-year-old man is dead after a crash between a motorcycle and a car at the intersection of 106th Street and Princess Elizabeth Avenue at 7:45 p.m. on Nov. 9, 2011.

Photograph by: Mariam Ibrahim, edmontonjournal.com

EDMONTON - A 47-year-old man is dead after a crash between a motorcycle and a car Wednesday evening in central Edmonton, police said.

Police were called to the crash at the intersection of 106th Street and Princess Elizabeth Avenue at about 7:45 p.m.

A sedan was heading east on Princess Elizabeth Avenue when it turned, striking the westbound motorcycle, said Sgt. Dave Thomson, with the Edmonton police collision investigation unit.

The motorcyclist was treated at the scene before being transported to the Royal Alexandra Hospital, where he was pronounced dead.

The man’s identity has not yet been released, pending notification of next of kin.

A colleague of the victim at the scene identified him as an instructor at the Northern Alberta Institute of Technology, which is next to the crash site.

It’s not yet clear which vehicle had the right of way or whether speed was a factor in the crash, Thomson said.

“We’re going to be looking at speed, phases of the lights and, of course, witness statements,” he said.

Alcohol is not a factor, he added.

The 41-year-old man driving the car was not injured.

The intersection was blocked off by police for several hours as they investigated the crash."




Kommentarer
Postat av: Jennie

Gud va hemskt! Jag önskar att vi kunde prata tidigare så du kunde få berätta detta och att jag fanns där. Som tur är har du ju Trevor vid din sida. Jag hatar döden. Maila om du vill prata tidigare än måndag Malin.

2011-11-11 @ 10:15:39
URL: http://chocolatejennie.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Det är verkligen läskigt hur snabbt livet bara kan ta slut och ändå vågar man inte chansa och göra det man vill här i livet pga massa måsten. :(

Hoppas det är bättre med dig nu, förstår att det måste varit hemskt att se! <3

2011-11-11 @ 20:42:34
URL: http://barefootangel.blogg.se/
Postat av: Malin

Tack så mycket Jennie och Alex, jag mår mycket bättre nu. Chocken har avtagit och det är bara att gå vidare. Tack för er omtanke <3

2011-11-12 @ 00:00:58
URL: http://maidenly.blogg.se/
Postat av: sofie

Svar: eller hur, tiden har gått jättefort! :) tack <3

2011-11-16 @ 10:40:47
URL: http://soofiiiiiiiiiiiiee.blogg.se/
Postat av: Jenny

Sv: Japp det gjorde den! Såg precis på den xd

Eller asså filmen är ju verklighetspasserad eller vad man nu säger och det gjorde filmen att den var helt ok! XD

2011-11-19 @ 23:24:19
URL: http://jeennyyy.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0