Back to school.

Hey,

Det känns lite som att min blogg har avlidit. Men jag får jag väl ta och skriva igen.
Det har inte hänt mycket på sistone, mest en massa jobb och sömn och kilon känns det som. Jag har börjat kolla på skolor här i Edmonton, för jag vill inte vara gammal när jag pluggat färdigt och för att det är tusen gånger lättare att få bättre jobb efteråt. Just nu jobbar jag på alla papper för att ansöka till universitetet Grant MacEwan. Jag söker till Arts and Culture management som verkar väldigt bra och som kan leda mig till en av mina drömmar, jag har ju så många.
   Igår var vi på en mässa där folk kunde söka jobb, kolla på skolor och lyssna på några korta konferenser. Man kunde även träffa rådgivare som studerade ens CV, vilket vi gjorde men han hade inte många tips att komma med eftersom Trevor hjälpt mig att göra mitt helt perfekt.
   Annars har vi shoppat en massa julklappar till min familj hemma i Halland och slagit in till stämningsfull julmusik. Vi har jättekallt väder, ett tjockt lager av snö utanför och hela staden är dekorerad med granar och belysning. Det är rätt mysigt.
   Jag är lite putt att jag missade Wapnö julmarknad i år igen, det är ju så juligt som det kan bli... snyft snyft. Nåväl, en dag ska vi fira jul i Sverige, Trev ska få smaka på riktig svensk julstämning!


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Åh, vad mysigt med snö!

Hoppas verkligen du kommer in på din utbildning och att du kommer att trivas!

Jag vill träffa er när ni kommer att fira jul här!



Har du några nya bilder förresten? Jag vill så gärna se hur din har det så man kan få komma lite närmare dig :) <3

2011-11-20 @ 20:29:41
URL: http://barefootangel.blogg.se/
Postat av: Sofie

Svar: Det var till dig Malin! :) Tänkte att du också skulle få njuta av det härliga. Dock tycker jag att det är synd att du missade hur mycket hela familjen skrattade åt den här figuren som gick i cirklar på golvet, haha. Hans finns kvar när du och Trev kommer hit igen!



Du förresten, hur blir det i april? För jag har nämligen en plan! :)

2011-11-21 @ 23:25:24
URL: http://soofiiiiiiiiiiiiee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0