first weekend.

Hey,

Nu ska jag berätta om min helg. Den har varit helt underbar! I fredags jobbade Trevor så jag fick en chans att vila lite innan han kom hem. Vi åkte och köpte middag på Subway och hyrde en film, Going the distance. Vi gosade ner oss i soffan och åt och skrattade åt filmen. Kvällen avslutades med avkopplande massage och bad.
I lördags handlade vi veckans mat på Superstore, köket ekade av brist på mat så vi fick med oss en hel del hem. Det är så mysigt att handla tillsammans och köpa nya rätter att exprimentera med. På kvällen var jag slut och kände hur förkylningen började ta över (jag blir alltid sjuk efter flygresan av någon anledning), så jag vilade i soffan medan Trev gjorde sin efterlängtade Calzone med paprika, champinjoner, ananas och ost i. Det var utsökt! På söndagen åkte vi iväg för att kolla på hästkapplöpning. Det var första gången för oss båda. Hästarna var vackra och atletiska. Folk jublade och skrek när de närmade sig mållinjen. Vi köpte glass och jag satt i Trevors knä på läktaren. Vi tittade på cirka fyra rundor innan vi begav oss mot Ikea för att köpa förvaringslådor. När vi kom hem var vi dödströtta och slappade i soffan och delade på en chokladcroissant innan vi gick och lade oss.
Jag vaknar några gånger per natt men har börjat vänja mig vid tidsskillnaden, snart är jag tillbaks på spåret.
Nu ska jag bjussa på en film från hästkapplöpningen för er som vill se :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0