america.

Hey,

I fredags hade jag och Trevor myskväll hemma. Vi planerar att pröva ett nytt recept tillsammans varje fredag så vi lagade chow mein med en massa härliga grönsaker. Det blev väldigt gott, dock blev det en hel del eftersom man skulle laga alla nudlar med en gång, men det blev mumsiga rester istället. Sedan gosade vi ner oss i soffan och tittade på "Megamind" för jag hade en känsla av att han skulle älska den. Jag hade rätt. Vi skrattade tillsammans och prövade kinesiska ananaskakor (som inte alls var goda).
   På lördagen städade vi upp efter oss i köket. Åt lunch och sedan vilade jag middag. Sedan var det dags att klä upp sig inför invigningen av "The colour of my dreams" på konstgalleriet. De har lånat tavlor av surrealister från flera olika muséer runt om i världen. Men innan vi åkte dit stannade vi på en uteservering för att möta upp med en tjej från mina trakter hemma i Sverige som min mormor berättat om. Så vi träffade henne och två av hennes kompisar. Vi drack öl och pratade, de var väldigt trevliga. Vi växlade automatiskt mellan engelska och svenska. Så vi var sociala en stund och tog sedan Skytrain ner till stan.
   Vi kom fram till Vancouvers konstgalleri, det var välklädda vakter vid ingången. När vi väl var inne stod en dj vid hörnet och spelade musik, några serverade vin och andra drycker till de som ville köpa och folk diskuterade med livliga gester. Det var mäktigt. Kanske för att man kunde drömma och låtsas att man var viktig. Vi promenerade runt galleriet och tittade på målningar, skulpturer och skisser av olika konstnärer. Saldavor Dalí, Diego Rivera och Alberto Giacometti. Med många fler. Många av verken var upprörande, galna, äckliga men sedan fanns det små guldklimpar med färger, vackra drömmar och spännande collage. Det är mycket att ta in, vi gick omkring i två timmar innan det var dags att åka hem. Vi stannade vid Dairyqueen och köpte glass. Väl hemma avslutades kvällen med läsning i badkaret.
   I söndags gick vi upp tidigt för att åka till USA. Först ringde jag pappa för det var hans födelsedag och sedan pratade jag även med mamma för det var mors dag. Vi åt frukost. När vi kom fram till USAs border var det samma procedur som vanligt: stå i jättelång kö, för första gången var faktiskt Homeland security vakterna lite smått trevliga, vi fick en kvinna. Hon ställde frågor, tog mina fingeravtryck och ett foto och sedan fick jag skriva under en lapp. Sedan fick vi passera. Vi körde till Tulalip där vi brukar shoppa. Vi hittade många fina kläder till Trev, men ingenting åt mig. Vi åt lunch- subway! Shoppade vidare och sedan körde vi till en annan galleria för att leta efter min drömbikini på Victoria´s secret. Men de hade den inte... så vi körde i en halvtimme till den andra gallerian... de hade den inte heller. Så jag var putt på vägen hem för jag hade väntat länge på att få köpa den.
När vi kom hem slöade vi bara. Utmattade efter en massa shopping. Sedan snusade vi sött.

Jag beställde bikinin från hemsidan idag förresten - jag SKA ha den.

Nu kommer det lite bilder :)





Vår chow mein :D



Galleriet




Galleriet



Downtown



Downtown



I USA; lastbil till morfar :)



Kö på väg hem från USA.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0