sol vind och vatten.

Hey mina kära vänner,

Just nu sitter jag i sovrummet och lyssnar på bland annat Gyllene Tider och Ted Gärdestad för att komma in i den klassiska, svenska sommarstämningen. Härligt! Åh nu blir jag nostalgisk.
Hur som helst, jag tänkte berätta om min helg.
   I fredags åkte jag och Trevor till Boston pizza för att äta middag och fira att jag fått jobb. Tyvärr var det en hockeymatch på kanske fem olika skärmar runt om i restaurangen, vilket i Kanada betyder en massa gap och skrik och jubel. Vi åt gott tills Trev också började jubla. Haha. De är helt galna här, jag trodde att jag skulle förlora hörseln. Snart är säsongen över dock och då slipper jag hockey... ett tag.
   Efter middagen åkte vi till Superstore och köpte Merci och en chokladtårta för att fira lite till, sedan åkte vi hemåt och fikade framför en film. Det var riktigt fredagsmys.
   På lördagen hände inte särskilt mycket. Vi shoppade lite i Metrotown, sedan skulle Trev möta en via jobbet så vi väntade länge och väl på en parkeringsplats medan det mörknade. Efter många minuter flyttade vi till baksätet och lyssnade på musik. Det är nog en av de mysigaste stunderna i mitt liv. Jag tittade på Trevors fina siluett från gatlyktorna och bilarnas strålkastare medan jag lyssnade på hur han sjöng med till låtarna. Det är detaljerna som gör livet värt att leva.
   Vi väntade i 45 minuter på att killen skulle komma och gav sedan upp. Vi körde till en fest för Trev skulle snabbt säga hej till en kompis. Som ni vet så är jag inte mycket för fester. När vi kom in slog lukten emot mig; alkohol, cigaretter och spya. De spelade musik och hade lampor med specialeffekter. Folk var överallt. Det verkade som att Trev kände alla. Typ fyra killar kände igen mig från i höstas sedan blev jag presenterad för resten. Säger man att man är svensk så blir man omtyckt direkt, konstigt. Vi åkte hemåt efter några minuter och hälsade på Gord som kommit hem från Venedig och Italien. Han gav mig en present från Venedig, en jättefin liten porslinsask som liknar en mask (nej inte de tvåkönade varelserna under jorden, utan en mask som i maskerad haha).
   I söndags shoppade vi lite och på kvällen åt vi middag med Laurissa och hennes kompisar för att fira hennes födelsedag. Det var riktigt trevligt. Jag pratade med tjejen som satt jämte mig, jag har träffat henne en gång innan. På kvällen satte vi oss i köket och spelade kort.
   Så jag hade en bra helg, hur hade du det?

Kommentarer
Postat av: Jennie

Va gulligt av Gord att ge dig en present :) i helgen har jag jobbat hela tiden... ingen jätteintressant helg. Ni verkade haft det mysigt i allafall.

2011-06-15 @ 09:46:56
URL: http://chocolatejennie.blogg.se/
Postat av: HANNAH

sv: hejhej!

Ja det kan jag nog eller kan ju försöka så gott jag kan i alla fall :)

Vad är det du vill ändra?

Kram

2011-06-15 @ 19:16:17
URL: http://spoink.blogg.se/
Postat av: HANNAH

sv: okej :) Har du fixat tre bilder (headern) själv så att det är en färdig bild eller ska jag göra det också?

Sen bakgrunden, klicka dig in här --> http://www.mera.se/PMS.html



Skicka sedan vilken färg du vill ha i bakgrunden. Tex en kod kan vara #CCCCCC



Eller vill du ha en blogg som går i rosa? För har en design som är i rosa/vit som jag kan ändra om till andra typsnitt/menyn osv om du vill?



http://sandratestlllll.blogg.se/

Så ser den ut, fast kan ju såklart ändra om osv :)

2011-06-15 @ 21:19:50
URL: http://spoink.blogg.se/
Postat av: HANNAH

Forts. I den rosa bloggen kan jag ju t.ex ändra typsnitt, var menyn ska sitta, smileys, kommentars saker osv. Men det är ju hur du vill ha det :)

2011-06-15 @ 21:21:13
URL: http://spoink.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0