cozy weeknights.

Hey,

Igår spenderade jag en mysig vardagskväll med min pojkvän. Vi bakade pizza tillsammans. Sedan skrev vi ihop vår budget för juni månad. Vi bestämde oss för att sticka till Dairyqueen och köpa glass så vi joggade dit och övade på Trevors svenska. Kan ni förstå hur svårt det är för engelsktalande att säga bokstaven "Y"? Det är nog det svåraste hittills, men roligt att se när han gör framsteg. När han grattade pappa på telefonen i söndags pratade han en hel del svenska, jag blev imponerad. Hur som helst, vi kom fram och köpte varsin ny smak, jag tog Midnight truffle och hans tog Mint orego. De var båda väldigt goda. När ni kommer hit och hälsar på mig så ska jag ta er till Dairyqueen. Vi pratade i någon timme innan vi somnade. Det var mysigt. Fin kväll.

Idag har jag försökt planera midsommarafton. Det kommer inte vara samma som hemma i skogen. Jag blir alldeles varm i magen av alla härliga sommarminnen jag har från barndomen till förra året. Jag saknar att åka hölass i den svala kvällsluften, att se solen skina igenom de gröna löven. Jag saknar sommaren 2006 då jag vaktade mormor och morfars hus, bland annat med Jennie Lagesson. Jag saknar hur vi gick ut med hunden och när vi badade i ån. Jag saknar när jag och lillsyrran såg på Far and away på tv och grät tillsammans. Jag saknar dagen efter midsommar när man var i Slättåkra och hoppade i hoppborgen. Jag saknar när jag låg i poolen och läste En midsommarnattsdröm för Emma, trots att hon själv försökte läsa. Jag saknar... så mycket. Jag har det bra, jag är lyckligt lottad som har dessa minnen. Jag är glad över min historia. Ibland vill jag åka tillbaks och bara stanna i minnet en stund. Men min erfarenhet av att återskapa minnen är att de aldrig blir precis lika perfekta som det första minnet var.

Jag saknar gymnasiet extra mycket nu när alla tar studenten. Jag saknar Design 07. Jag saknar Alex och Sanna. Lärarna. Väggångorna. Allt. 

Men nu ska jag sluta pladdra. Skönt va? Haha. Ha det toppen.

saknar er.



Kommentarer
Postat av: Mamma

Du kan skriva så mammas tårar rinner på min kind. Pappa och jag satt och pratade om våra barndms minnen med djur i ladugårdarna som man kunde "umgås " med inte dessa STORA opersonliga som är nu men vi sa d oxå om d bara är nostalgi? Älskar dig

2011-06-02 @ 08:59:41
Postat av: Jennie

Jag saknar dig med! Occh när vi badade i ån och var i öknen :)

2011-06-02 @ 12:50:59
Postat av: Alexandra

Åh vad jag saknar dig! Vår tid tillsammans alla tre var bäst <3..



Roligt att Trev har börjat prata mer svenska nu! Duktig han är! :)

2011-06-02 @ 16:02:27
URL: http://barefootangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0