crash test dummies.

Hey,

Just nu vet jag inte vad jag ska göra. Den goda nyheten är att jag får söka arbetstillstånd i Kanada medan jag söker medborgarskap, vilket betyder att om jag vara får visa, kan jag åka när jag vill. Det negativa är att så mycket håller mig kvar här. Familj, vänner, min frihet. Jag försökte precis skriva en lista över det positiva med att stanna i Sverige och det positiva med att åka till Kanada. Listan för Sverige är längre men trots det vet jag i mitt hjärta att det är Kanada jag vill vara i. Jag gav upp allt en gång innan, jag måste ge upp det förr eller senare igen, allt som hindrar mig är mitt samvete. I alla beslut jag tar spelar min magkänsla den största rollen men när jag är splittrad som jag är nu, är det svårt att känna och höra den. Mitt hjärta bultar för Trevor medan min hjärna påminner mig om mina förpliktelser här. Jag behöver en inre frid för att åka. Jag behöver godkännande. Men när ska jag åka? Alla dessa viktiga dagar jag missar får mig att känna mig självisk, när allt jag vill ha är kärlek. Jag vill ha min Trevor.
   Jag kan tänka på honom och undra om allt vi gått igenom faktiskt hände på riktigt. Har den vackra människan verkligen kysst mig?! Har han väntat i flera månader på mig förut bara för att vara i min famn? Har han sagt att han älskar mig? Har jag gråtit i hans armar? Det är sant. Det har hänt. Jag tittade idag på en film från Julafton, han startade kameran i smyg och filmade när jag upptäckte min julklapp, sedan kramades vi och kysstes. Det var grymt att se det, men inte få känna det. Mina tårar kommer nu. Jag vill ha min Trevor. Det är tortyr att inte ha honom nära. Som en känslomässig öken och jag törstar efter hans kärlek.

Trevor, I love you. Wait for me, I am waiting for you. Forever if I have to.

Kommentarer
Postat av: Malin

usch, vilket jobbigt beslut! Förstår att du inet vet vad du ska göra! Hoppas du löser det! All lycka till dig!

2011-02-23 @ 21:38:05
URL: http://malinm.blogg.se/
Postat av: Sanna

Jag tycker du borde chansa! Jag förstår att det är jobbigt att känna att du tvingas välja mellan din familj och din kärlek -jag har själv varit i den situationen och det är inte alls kul! Men sanningen är att din familj kommer alltid finnas där för dig och du kommer alltid finnas för dem, varesig du bor i Sverige, på andra sidan jorden eller på månen :P Ni kan fortfarande ha en fin och nära relation även om ni inte ser varandra varje dag. Din kärlek till Trevor är nu, den är äkta och den är helig. Vårda den så kommer den bara att växa, och så kommer även du och din förmåga att visa kärlek till dina nära och kära. Tveka aldrig på att du är värld att känna dig så lycklig som du gör när du är med honom,eller att su ska behöva känna skuld inför de andra du älskar, för du är en av de finaste människorna jag känner och du förtänar all lycka och kärlek du kan få! <3 Satsar du inte nu så tror jag du kommer ångra dig sen, skaffa inga "What if"s... <3

2011-02-23 @ 21:58:53
URL: http://daybydayfoods.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0