Santa Baby

Hey,

Så... det händer inte så mycket nytt här i Edmonton.
Jag ska börja jobba fem nätter i veckan nu. Jag flummar för fullt med Christine, hon har lika dålig humor som jag, vilket är toppen (Jag har upptäckt att kanadensisk humor kan skilja sig en del från europeisk).
   Två från jobbet, Tina och Bernard, bor i närheten av mig så jag har fått skjuts hem några gånger vilket ger mig en timmes extra sömn. De är små änglar. Bernard spelade julmusik och sjöng på vägen hem i fredags, det var riktigt trevligt.
   En annan sak jag upptäckt i Edmonton, är att folk flirtar något så kopiöst! Man säger att det blir värre ju längre norrut man kommer, så jag antar att det inte finns många kvinnor i staden...? När jag gick till jobbet i veckan gick en man fram till mig och frågade hur jag mådde, vart jag var på väg och om jag hade pojkvän. "Varför undrar du?", frågade jag. Han letade tydligen efter en flickvän. Som svensk medborgare (som är kända för att vara osociala och smått paranoida), var det här en väldigt underlig upplevelse. Hur kan man bara gå upp till en främling och fråga om den är upptagen? Under mina 3,5 månader här har folk busvisslat, en kille flirtade obehagligt mycket under en hockeymatch och sa saker som bara en pojkvän får säga, och nu det här. Galet och lite smått läskigt. Desperata människor. 
   Men nu till något mer intressant! I fredags fick jag hämta ut ett paket från familjen! Ett stort, tungt, juligt paket. Min sprallighet var total. Jag vaknade och tvingade Trev att köra och hämta det med mig. Ingen frukost, inget smink. Sedan öppnade vi paketet och jag tittade igenom allt långsamt. Alldeles för många julklappar till oss små busfrön, gott snask från Wapnös julmarkad (INKLUSIVE ENBÄRSMUST!!!), dukar, ljus, dekorationer och annat myspys. Sedan fick jag även ett fint kort och en solfjäder från Kreta som söta lillasyster Jenny köpt till mig och som jag blev otroligt glad för! Tack så jättemycket fina mamma, pappa, Fisen, Emma, Jenny, mormor och morfar! Värmen som spred sig i bröstet var obeskrivlig och jag var som ett storögt barn när jag tittade igenom allt ni skickat <3 
   I lördags kväll bakade jag och Trevor pepparkaksdeg, knäck och lussekatter. Det gick väl sisådär och bra på samma gång. Trevor bakade pizza, vi tände adventsljusstaken och tittade på Jack Frost. Avslutade kvällen med lussebullar, knäck, hallonfudge och glögg. Gosigt var det. 

Nu kommer lite bilder och filmer:
















Trevors klockrena kommentar: "Det ser ut som en kvinna med konstig frisyr"


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Vilket STORT paket ni fick :D Spännande med alla paket!

Mitt hjärta värker av saknad :(<3

2011-12-11 @ 14:19:01
URL: http://barefootangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0