role models.

Hey,

Enligt en artikel om att uppnå sina drömmar föreslog de att man ska fastställa fem förebilder för att se vad det är man beundrar och vilka egenskaper man uppskattar så i två dagar har jag klurat ut fyra förebilder, den femte är fortfarande oklar, men jag tänkte skriva om mina förebilder i alla fall.

Marilyn Monroe (1926-1962)



Det jag beundrar hos denna legend är hennes karisma och hennes charm. Hon var fulländad och ytterst kvinnlig. Skådespelerska, sångerska och modell. Jag har sedan många år beundrat henne. Jag beundrar också att hon gjorde stor karriär. 

William Shakespeare (1564-1616)



Ja, alla borde veta vem Shakespeare var. Det jag beundrar hos honom var hans skrivförmåga, hans talang för ord och metaforer. Kärleken till hans verk växte som barn då en tv-serie visade hans pjäser på en barnslig nivå. Jag beundrar hur han kunde sätta känslor i ord på ett förvånansvärt övertygande sätt. Jag tycker om känslan jag har, upphetsningen över att läsa böcker som publicerat hans komedier och dramer som "En midsommarnatts dröm" och "Romeo och Julia". Tänk att ha en sådan talang.

Tim Burton (1958-)



Denna gulliga man är ett konstnärligt geni. Han har väckt mitt intresse genom sin unika stil och sitt eget tänkande. Han har bjudit på oväntade filmer, vissa hatar jag och andra avgudar jag. Han har sin egen stil och håller sig till den. Alla vill nog förknippas med sin egen stil och han har verkligen lyckats. Han ligger bakom en massa storfilmer som "Beetlejuice", "Corpse Bride" och "Alice i underlandet".

Ingemar Nilsson



Min morfar. En riktigt förebild. Han har jobbat hårt genom livet för att ta sig uppåt, från att inte ha någonting till att ha allt en människa kan önska. Jag beundrar hans envishet och styrka. Trots att han kanske tycker att jag är lat och lite bortskämd så borde han veta att jag ändå beundrar honom.

Frida Kahlo, Jane Austen, Freddie Mercury och Anne Boleyn slåss än så länge om femte plats så jag fortsätter leta :)

Det var allt jag hade att skriva om idag, hoppas min lista var något underhållande i alla fall :)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jaaa aa du , du får komma hem så kan vi se den XD

2010-10-16 @ 15:15:20
URL: http://jeennyyy.webblogg.se/
Postat av: emma :)

freddie mercury helt klart! Frida kahlo har ett enormt ögonbryn, Anne boleyn är ett spöke i tower of london och Jane Austen.. okej då.. du kan väl ta henne annars med.. :D

2010-10-17 @ 14:34:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0