Ååååh, komplikationer...

Hey

Imorse gick jag upp tidigt för att kunna chatta med Trev innan han gick till sängs. Jag hade mailat vägledning om vad man behöver göra för att flytta till Kanada och fått några hemsidor som svar. Trev hade gått igenom dem och än så länge ser det inte särskilt ljust ut. Han sa att jag har tre val på hur jag kan bosätta mig i Kanada:
1. Jobba i Sverige och studera mer för att få mer erfarenhet.
2. Gifta mig med honom.
3. Studera i Kanada.
Jag är ärligt talat inte pigg på något av valen, jag vill arbeta där och tjäna pengar till vårt hem, jag har aldrig velat gifta mig och studera har jag gjort i hela mitt liv och är rätt trött på det. Han ville att jag skulle fundera på att studera i alla fall, men jag tror inte att jag vill det. I värsta fall får jag stanna kvar i Sverige längre för att få erfarenhet. Mina föräldrar tjatar om att jag ska skaffa ett jobb, visst vore det bra men det måste ju finnas också. Jag har börjat ta tag i mitt liv nu i alla fall, jag har planerat träning och ska börja simma, jag ska fortsätta kämpa för de högsta betygen och jag ska försöka få ett sommarjobb eller helgjobb. Finns det inget annat att göra än att studera i Kanada så får jag leva med det, för jag älskar honom.

Ha det super!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0