fact.

Hey,

Julen är kommen och jag börjar förstå varför vuxna tycker det är skönt när den är över, stressen över att hitta paket, planera Julafton, pynta osv är överväldigande. Inte för att det är så stressigt här på vardagarna men på helgerna måste vi hinna fixa allt. Vi har köpt alla julklappar i alla fall, förutom till varandra, och vi har bakat lussekatter och pepparkakshus. Jag börjar också inse hur dyr julen är, att köpa presenter till alla plus övriga utgifter osv. Vad som gör mig riktigt putt över julafton är att vi måste passa huset från den 24 till vem vet och jag ville fira jul i lägenheten för det är här jag känner mig som mest hemma men Gord envisades tydligen för han vill inte passa Trevors katt. Så vem vet hur det blir, jag är besviken för det kommer inte bli som jag tänkt mig eller som jag ville ha det. Vi kommer inte ha plastgran heller i lägenheten.
På onsdag kommer det inte så efterlängtade sjukhusbesöket, där jag ska undersökas så jag inte sprider någon svensk sjukdom... lite töntigt eftersom jag varit här sedan augusti - alla borde nog vara smittade vid det här laget! Men anledningen till allt det här kuckemuffens är pga folk som fuskar sig in i landet, som en man Trev arbetar med: han gifte sig in och skilde sig sedan. Fusk! Så därför ska ärliga, oskyldiga människor behöva gå igenom allt krångel bara för det. Sedan måste Trev betala en avgift för att få hit mig och jag kan säga att det är inte billigt att bli kanadensare.
Men livet är gött ändå, jag tittade på Luciamorgon på svt.se och åt frukost, det var väldigt fint. Jag fick också ett gulligt mail av Trevor som gjorde morgonen ännu bättre. Dessutom är det här sista skolveckan för Trev innan han har lov, så nästa vecka när han kommer hem från jobbet runt 16-17 är han här för att stanna! Jag får 16 timmar extra varje vecka tillsammans med honom!
Nu öser regnet ner utanför, jag lyssnar på "True Colors" av Cyndi Lauper och har det varmt och gott här. Allt som fattas är Trev. Jag har precis dammsugat hela lägenheten och tvättat golven. Jag är nöjd med livet.

Ha det toppen allihopa!

Kommentarer
Postat av: sofie

Svar: haha, nu var du rolig va? ;) jag tyckte det var fint nu med lite snö ;D

2010-12-13 @ 21:59:49
URL: http://soofiiiiiiiiiiiiee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0