Churchill Square

Hallå där!
 
Nu tänkte jag berätta om min mysiga fredag tillsammans med min goa kille. Tidigt på kvällen körde vi downtown och promenerade sedan till ett ställe som heter Sir Winston Churchill square. Där hade de satt upp en enorm skärm som de sedan riktade en projektor mot (ifall vädret skulle vara dåligt antar jag.) Japp, vi skulle se på "bio" utomhus! Trev släpade på våra campingstolar som man fick parkera vart man än behagade. En dj spelade musik och uppmuntrade barnen till att dansa "sexigt"? Trev köpte babyblå/rosa sockervadd till mig och Spiderman kom fram från ingenstans. Barnen blev stormförtjusta... jag med. När han var fri frågade jag om vi fick ta en bild med honom, efteråt frågade han Trev om jag var upptagen, när Trev svarade ja, sa han "Du borde gifta dig med henne och sluta tramsa runt!". Den konversationen avslutades bara med skratt.
   Efter en lång väntan började äntligen filmen, vi såg på "Pirates - band of misfits", jag smaskade på mina chips och malteisers. Tyvärr hade Trev sagt åt mig att vi inte behövde en filt, dum som jag var lyssnade på honom och det slutade med att vi båda frös. Men kvällen var mysig och ett perfekt avslut på sommaren. Det var lagom varmt ända tills solen gått ner och natten kröp på.
 


På lördagen var jag på dåligt humör, jag råkade tappa albumet jag fick av Trev i julklapp 2009 och några sidor revs av, så då fick jag dåligt samvete. Trev muntrade upp mig och bar våra tiotals kuddar till soffan, bryggde en kanna te åt mig och startade en film. Framför "När Harry mötte Sally" kurade jag ihop mig med filten med tekoppen i handen och plötsligt blev allt mycket bättre. Trev stack till gymmet och när han kom tillbaks åkte vi till Ikea för att vandra omkring lite. När vi kom hem gjorde jag middag för första gången på länge. Det blev soppa och äggrörsmacka i höstkylan. Sedan hade vi en flaska vin på det och myste framför en romantisk film. Jag drack fem glas av någon anledning, Trev fick åka och köpa en ny flaska haha. Nu kallar min egen mor mig för alkoholist.
 
I söndags åkte vi till Royal Alberta Museum för vi hade biljetter dit. Det var ingen hit. Första avdelningen var fylld med uppstoppade djur, andra avdelningen var en utställning om hur illa hundar behandlas över hela världen (jag började nästan gråta), en annan del handlade om dinosaurier, sedan fanns en om indianernas historia (vilket jag bara tycker är sorligt eftersom de alla är alkoholister nu). Den enda delen jag tyckte om handlade om stenar, meteoriter och kristaller. Det fanns många färger och mycket glitter där. Efteråt köpte vi indisk mat och tog hem, vi satt på golvet och åt den underbara kryddiga maten.
 
Och igår hade vi det mest perfekta höstvädret någonsin! Solen sken men luften var uppfriskande sval och den där känslan fanns där. Det blev ännu bättre när jag och Trev spenderade förmiddagen med att räfsa ihop och slänga bort alla röda äpplen som fallit till marken, sedan klippte Trev gräset. Hur mysigt som helst!
Annars hände inte särskilt mycket, jag vilade mot Trevors bröst och vi sov middag. Sedan spelade vi lite streethockey och han lärde mig hur man tar pucken från någon och hur man behåller den. Jag lurade honom en del minsann!
 
Det var min sista sommarhelg det. Nu är jag redo för en ny årstid, massa läsning, te och filmmys!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0