Arts and Culture Management

Sedan slutet av 2011 och början på det nya året har jag jobbat på min ansökan till Grant MacEwan University. Jag skrev ett jättelångt personligt brev om varför jag vill studera den linjen, jag svarade i ett dokument på en drös med frågor, jag fick skicka in mina betyg så att de kunde "översättas" och pluggade och utförde engelskaprovet. Idag fick jag ett brev som gratulerar mig för att jag kom in! Jag kom in på universitetet! Hösten 2012 börjar denna spännande och läskiga resa mot en ny karriär. Jag ska gå i skola... i Kanada. Vem kunde ha anat det?
   Men Arts and Culture Management säger kanske inte dig så mycket. Programmet pågår i två år, följt av två månaders praktik i valfri verksamhet. Linjen fokuserar på alla kedjor inom konst och kultur så som teater, dans, musik och konst. Kurserna fokuserar på allt inom ledningen av dessa olika versamheter. Utbildningen är inte specifik, så efter jag fått mitt diplom, kan jag i princip göra vad jag vill. Därför är programmet perfekt för mig, för jag vill göra en massa saker på samma gång och inte bara bestämma mig för en karriär. Det jag hoppas kunna jobba med är teater, förhoppningsvis som Stage Manager eller Artistic Director. 
Önska mig lycka till! 


  

Kommentarer
Postat av: Jennie

Gud va roligt!!! GRATTIS! Det kunde ju inte bli bättre:D Du måste vara överlycklig nu! verkligen grattis malin! Massa kramar

2012-03-20 @ 10:15:17
Postat av: Jenny

Grattis Malin! :D Vad glad man blir :D

2012-03-20 @ 13:26:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0