Capital EX

Hej på er där hemma!
 
Jag hoppas innerligt att allt är bra med er och att ni har en härlig sommar. I Edmonton har vi mestadels haft strålande solsken, men ofta har vädret humörsvängningar så man kan få regn, sol, åska och moln på samma dag. I måndags hade vi tornado-varning men inget hände.
 
På jobbet går det bra, vissa dagar vill man bita huvudet av de galna svärmödrarna och andra dagar smälter hjärtat när de blivande brudarna fått in sin klänning och visar resultatet för sina föräldrar. Men jag kan tänka att jag älskar mitt jobb bara efter ett telefonsamtal med en pigg och glad kund. På lunchrasten eller när jag ångar klänningar kan jag slappna av i lunchrummet medan Lien, vår sömmerska, nynnar på kinesiska visor.
 
I söndags var jag och Trevor på äventyr på Edmonton Valley Zoo. Vi hade strålande solsken och stället var omringat av skrikande ungar (tyvärr är det ju en perfekt utflyktsplats för barnfamiljer). Men annars var det riktigt trevligt trots att jag tycker synd om djuren (inte för att de har ett dåligt liv men för att alla stirrar på dem och skriker åt dem att röra sig). Vi bestämde i alla fall att vi ska adoptera en fjällräv för de är hur söta som helst! Vi såg även tigrar, en elefant, apor, zebror, ugglor, piggsvin, en skunk,  en kattbjörn (så otroligt söööt, googla genast eller nej läs färdigt detta först!) och mycket mer. En del djur hade jag inte ens hört talas om och har redan glömt namnet på dem. Vi avslutade med en slush puppy och åkte sedan hem innan det var dags för nästa äventyr.
 
Vår blivande fjällräv
 
 
 
 
 
En suddig bild på kattbjörnen
 
Slush puppy!
 
När kvällen föll och den varma luften var hehaglig begav vi oss mot Capital Ex tivoli. Det var fullpackat med människor från alla möjliga nationaliteter. Karusellerna var överallt och skrik och skratt hördes genom den vibrerande partymusiken. Överallt fanns olika spel där man kunde vinna de onaturligt stora nallebjörnarna, Trev gav sig på en basket-utmaning. Vi åkte inte karusellerna för det är så dyrt, utan njöt av att promenera och se oss omkring. Jag älskar stämningen på tivoli under kvällningen, det måste ha med min barndom att göra för det känns så bekant. Kanske är det från Kräftfestivalen i Glommen eller alla besök på Liseberg. Inuti byggnaden bredvid fanns försäljare som sålde godis, mat, smycken, väskor, plånböcker, sedan fanns det folk som gjorde reklam för produkter. Trev skrev upp sig på att donera blod, för han brukade göra det när han bodde i Kelowna. Vi köpte ett karamelläpple (täckt i choklad förstås), det var spännande att prova och hur gott som helst med starka kontraster mellan surt och sött. Nu vill jag bara ha mer! Runt 21.30 var det dags att pallra sig hemåt och göra sig redo för ännu en arbetsdag men det var verkligen en rolig och oförglömlig söndag tillsammans med min prins.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0