Painted Canvas

Hey,

Idag blev jag helt plötsligt ledsen. Jag har en lång "Att göra-lista" som aldrig verkar bli klar. Jag har på senaste tiden städat, jobbat, ringt och fixat med mitt visa, svarat på mail m.m. Jag måste plugga en massa engelska och läsa deras tråkiga artiklar om allt från afrikanska djurs matsmältning till varför vissa isberg är gröna. Provet är på lördag morgon. Det känns som att jag inte kommer klara det trots att jag haft bra självförtroende när det kommer till engelskan förut. Usch. Men så mitt i all självömkan fick jag en go kram från prinsen som med lugn röst sa: "Ta en paus när det blir för mycket, gör något roligt. Fika, läs en bok. Du kan bara göra ditt bästa. Jag tror på dig."
   Så när han åkte iväg för att spela hockey plockade jag fram mina penslar, målarduken, oljefärgerna och paletten. Absorberad av projektet flög över två timmar förbi i konstens värld och jag kände mig lycklig och lugn igen. Det finns inget bättre än att göra något man älskar och är så passionerad i att man glömmer tid och rum. Jag målar inte lika ofta som jag en gång gjorde, men när vi väl finner varandra igen är det som om ingenting någonsin kommit emellan. Jag känner mig bra på något. Jag kan något. Jag är duktig. Jag behöver inte bevisa mig själv, jag kan bara göra något roligt utan anledning. Jag är i min värld.

Kommentarer
Postat av: Jennie

Du kommer fixa engelskan Malin, du är bättre på det är du tror. Jag håller alla tummarna för dig och önskar dig lycka till på lördag. Kram

2012-01-25 @ 10:11:41
Postat av: Malin

Tack så jättemycket Jennie <3 Det värmer!

Vi måste skypa snart förresten!

Kram

2012-01-26 @ 01:21:11
URL: http://maidenly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0