New Year's Eve

Hey,

Gott nytt år på er alla! Tänk att det redan är 2012. Vad gammal jag börjar bli... jag minns fortfarande hur min lärare Gunilla på Slöingeskolan visade oss en fin glittrig kalendern som skolan införskaffat i början av 2000-talet. Nåväl, syftet med dagens inlägg är inte att bli sentimental, utan att berätta om vad som hänt sen sist.
   På Nyårsafton lagade jag en soppa, Trevor bakade bröd och sedan gjorde jag en chokladkaka. Vid 8-tiden kom Bernard och vi åt. Jing och Jong (Trevors kompisar) dissade oss så det blev bara vi tre, men det gick ingen nöd på oss. Vi åt, drack champagne och skrattade åt Bernards galna historier. Han åkte innan tolvslaget för han hade andra åtaganden, så det blev bara jag och Trev. Vi gick ut och tittade på fyrverkerierna som fyrades av downtown. Och helt plötsligt var det 2012.

För övrigt är allt annat som vanligt. Planen är att jag ska plugga en massa engelska nu för i slutet av januari har jag ett prov jag måste göra för att skolan ska veta om min engelska är tillräckligt bra för att jag ska kunna studera. Efter provet är över ska jag försöka hitta ett nytt jobb. 
 
Sedan försöker jag övertala Trevor att åka till Sverige med mig i början av maj. Jag planerar att åka även om han inte följer med, men vi får se hur det går. Två veckor utan att tjäna några pengar verkar rätt dumdristigt just nu.

Jag måste bara berätta att jag sover som en prinsessa om dagarna nu. Under jullovet har Trev byggt en säng åt oss eftersom vi bara låg på en madrass på golvet. Så jag berättade hur jag ville ha den och han planerade och byggde ihop den. Det är jättevacker, särskilt med de nya sängkläderna och kuddarna. Nu ska jag bara spara ihop till tyg så jag kan sy gardiner till var sida.








Kommentarer
Postat av: Alexandra

Åh, åh, åh! Nu blev jag glad, du måste komma :D

Trev är ju hur duktig som helst, sägen är fantastisk! Han kanske kan bygga min och Andreas säng också? ;)

2012-01-05 @ 22:37:07
URL: http://barefootangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0