Japanese Gazebo

Hey,

Nu kommer ett efterlängtat inlägg från mig. Idag var det väldigt varmt här, växlande mellan nollgradigt och kanske någon plusgrad. Mycket bättre än tidigare i veckan då vi haft -30 grader som förvandlades till cirka -50 i vinden. Jag ska aldrig mer klaga på att det är kallt så länge det är över 15 minus. Det är lite smått ovanligt att näshåret fryser ihop när man går ut och att man får frost på glasögonen på tio minuter... haha.
   Idag åkte vi en sväng för att gosa med katter på härbärget för djur. Vi stannade inte länge eftersom att en av volontärerna är högst irriterade, en galet rödhårig medelålders-kvinna med kraxig röst och bossig attityd. Hon ser mest ut som en rabiessmittad röd pudel. Så vi begav oss till vårt nästa mål. När jag läste på om Edmonton hittade jag en väldigt vacker bild av ett japanskt lusthus man kan besöka, så vi åkte dit och myste lite. De bygger lusthuset enbart av naturmaterial baserad på en antik byggteknik, så inga skruvar eller spikar används för att hålla ihop den. Lusthuset är till för att människor och natur ska kopplas till varandra. De olika kulturerna som exploderat samman i det här landet fascinerar mig otroligt mycket. Det finns så mycket att lära och se.
   Sedan gick vi nerför en snötäckt, brant backe för att se ut över den frysta sjön och vitt glittrande naturen. Solen sken och luften var frisk. På vägen ner råkade jag halka och landade på stjärten vilket min kära kanadensare tyckte var väldigt lustigt. Vi såg några familjer som åkte pulka tillsammans.
   Vi åkte hem och drack varm choklad som Kara skickat till mig från Starbucks. Mumsigt var det! Sedan promenerade vi till Kingsway Mall och jag köpte ett par örhängen på H&M. Efteråt tittade vi över vår årliga mall för budgeten. Utmattad av tristess slumrade jag långsamt till mot Trevors axel, knappt medvetande vilade jag middag jämte honom. Det var väldigt gosigt och avslappnande.
   Kvällen avslutades med att laga lasagne tillsammans och dricka lite bubbel. Det var en väldigt bra dag.















Kommentarer
Postat av: Sofie

Svar: Jaha, det visste jag faktiskt inte. Men det förklarar ju saken, haha. Hur söt och snygg som helst! :)

2012-01-23 @ 11:00:09
URL: http://soofiiiiiiiiiiiiee.blogg.se/
Postat av: Sofie

-30, jag hade gått i ide direkt!! Du får komma hem igen, här är det bara någon minusgrad och äntligen snö :) Känner av smärtan i kroppen sen gårdagens pulkaåkning bakom fyrhjulingen, haha :) <3

2012-01-23 @ 11:01:21
URL: http://soofiiiiiiiiiiiiee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0