2012

Hey,

Nu är jag sjuk igen. Bajs. Förkyld och allmänt utmattad. Sitter hemma och önskar jag hade choklad och kanske lite chips.
Jobbet skär ner på våra skift nu. Från och med nästa vecka jobbar jag måndag, torsdag och fredag. Just nu gör det inte för mycket eftersom jag kommer ha mer tid till att plugga engelska och ännu mer tid åt att söka ett nytt jobb i Kingsway Mall som ligger 10 minuter från vårt hus, eller gallerian downtown som bara tar 15 minuter att åka till. Så jag slipper åka buss i 1,5 timme. Målet är ett fulltidsjobb och framför allt dagtid. Det suger att jag måste byta, för jag tycker så mycket om Victoria's Secret,  alla roliga underbara kollegor. Men för hälsan och pengarnas skull är det dags att vidga mina vyer.

Med det nya året hoppas ju de flesta människor på någon form av förändring i sina liv. Att göra året bättre än det förra. Att uppnå mål och drömmar, bli en bättre medmänniska, lära sig något nytt. Jag håller själv på att skriva ner vad jag vill få ut av 2012. Sedan fick jag den briljanta idén som jag nu ska avslöja och tipsa er om att själva göra:
Ta en stund för dig själv att reflektera över ditt liv, din bakgrund, framtid, allt. Sedan planerar du en vecka i framtiden, utan begränsningar. Skriv ner hur du vill att veckorna i ditt liv ska se ut när du har uppnått allt du vill, när du har studerat färdigt, köpt hus eller t o m fått barn (usch). Du börjar alltså med måndag, så beskriver du din dag precis som om det var en dagbok t ex "Jag vaknade i min lyxvilla i San Fransisco och gjorde mig redo att gå till jobbet. När jag kom fram till studion var modellerna redo och jag fotade hela dagen. Efteråt bjöd min make mig på middag i en autentisk sushi restaurang. På kvällen planerade vi vår kommande resa till Hawaii..."
Förstår du? I veckan inkluderar du alla delar av livet: kärlek och relationer (familj, vänner, husdjur), träning och hälsa, karriär, intressen, hem osv. När du skrivit färdigt om din vecka, skriv ner datum och bevara papprena väl och titta på dem då och då. Där framför dig har du dina konkreta mål och drömmar. Att leva som du vill i fantasin är nästan lika givande som att göra det i verkligheten, för en dag kanske du läser igenom de där sidorna och inser att det liknar dina nuvarande dagar.

Kommentarer
Postat av: emma :)

clowndockan är med i ett avsnitt av morden i midsomer, asläskig O.o

2012-01-14 @ 17:58:22
Postat av: Sofie

Svar: Ja det får vi verkligen hålla tummarna för! :D Hade varit grymt bra och roligt :)

2012-01-16 @ 12:25:28
URL: http://soofiiiiiiiiiiiiee.blogg.se/
Postat av: Alexandra

sv: Tack ska du ha! Finns nog inte direkt något du kan göra, bara att du finns till räcker gott och väl :)<3

2012-01-16 @ 21:24:35
URL: http://barefootangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0