The Underdog

Hey,

Jag hoppas allt är bra hemma i Sverige. Här är det fullt upp med nya jobbet. Jag trivs otroligt bra på Wedding World Bridal. Jag saknar mina gamla arbetskamrater och har precis börjat lära känna mina nya kollegor. Jag älskar när det är stressigt där, alla behöver en och tiden flyger iväg. Det är fint att få vara en del av upplevelsen de blivande fruarna går igenom. Visst, det finns alltid rötägg, men jag har fått samarbeta med trevliga människor mestadels. jag har även lärt mig att svara i telefonen... jag avskyr att prata i telefon med främlingar.
   Förra veckan hade vi en stor rea. Min manager sa att den tjej som säljer flest brudklänningar får en bonus på 200 dollar (cirka 1 400 kr). I slutet av veckan insåg jag att jag låg tvåa. Jag måste medge att jag blev väldigt tävlingsinriktad (jag är ju trots att min fars dotter), men mest av allt ville jag bara visa att de tog rätt beslut i att anställa mig. Jag insåg att de pengarna kommer vara mer värdefulla för tjejen som låg etta, Kaylee, för hon är ensamstående mamma och pappan ger inget bidrag. Så jag stannade hemma på söndagen trots att jag blev erbjuden jobb, så att hon skulle kunna sälja några fler. Nu har de dock ändrat sig så att rean pågår ytterligare en vecka. Men jag jobbar bara tre skift innan jag flyger till Sverige så misstänker att det är lugnt om jag säljer en till klänning eller två.
   Idag köpte jag och Trev resten av presenterna vi ska ta med till Sverige. Jag hoppas alla kommer bli nöjda. Kan ni tänka er att det är mindre än sex dar kvar tills jag står på svensk mark? Jag längtar. Jag ser dock inte fram emot maten på planet... fy. Men snart är jag hemma igen. Jag har en liten mesig grej att erkänna faktiskt...
Jag tänker på vad vi har gemensamt trots att avståndet är så stort. Det finns faktiskt två saker vi alla kan se fortfarande, solen och månen. Så när solen skiner här i Edmonton, blundar jag och ler mot den så att när den går upp i Sverige, ler den mot er.

Snart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0