Atchoo.

Jag har blivit väldigt förkyld. Ögonen och näsan rinner, hosta, ont i halsen och huvudet, tja alla de vanliga symptomen. Mina metoder för att övervinna denna tillfällighet är långa varma bad, kylig glass som lugnar halsen, kex med omega 3 och sist av allt te. Jag köpte ett jättegott svart engelskt te kallat chai med smak av kanel, kardemumma, kryddnejlika och ingefära. Det är en gammal indisk blanding. Man ska ha mjölk i och jag lägger personligen till en tesked socker. Det är jättegott och du borde pröva det!
   Igår kväll kunde jag inte sova för jag var så täppt i näsan så Trevor var en ängel och körde till affären halv 11 på kvällen och köpte halstabletter och någon förkylningsmedicin till mig. Sedan sa han med ett lurigt leende på läpparna: "När du behöver vila upp dig och ligger i soffan imorgon kanske den här kan komma till pass" och så räcker han fram en Cosmopolitan så jag har något roligt att läsa! Han har verkligen ett hjärta av guld och är så otroligt omtänksam!


Kommentarer
Postat av: Jennie

Det är ju chai-latten jag rekommenderat dig Malin! :) man kan göra den själv också och det är så som du gör man gör haha. Komiskt:) visst är den underbar?

2011-09-21 @ 08:51:21
URL: http://chocolatejennie.blogg.se/
Postat av: Malin

Sv: Jag trodde chai latte var kaffe? :O

2011-09-21 @ 18:55:21
URL: http://maidenly.blogg.se/
Postat av: Jennie

nej det är te hehe:)

2011-09-21 @ 20:56:06
URL: http://chocolatejennie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0