Victoria's Secret

Hey,

Förra veckan var jag på två jobbintervjuer. En kort, nästan värdelös intervju på PÜSCH och två dagar senare var jag på gruppintervju på Victoria's Secret i West Edmonton Mall (Kanadas största galleria). 11 tjejer i ett trångt rum, en störtskön manager vid namn Leo och en nervös Malin. Här skulle jag prata om mig själv och berätta för Leo varför jag borde få jobbet medan alla de andra tjejerna bevittnade det. Jag måste säga att det nog är en av de läskigaste händelser jag någonsin varit med om. Men alla verkade snälla och jag fick de att smälta när jag berättade hur jag blev kär i en kanadensisk pojke och lämnade Sverige. Vi var där i 1 timme och 40 minuter, fteråt bad de mig att stanna för en andra intervju, med bara en person (phew)! Det gick fort och hon började prata om dalahästar för hennes pappa var i Sverige och köpte en massa till henne, haha.
   Samma kväll ringde Leo som försökte uttala mitt namn för hundrade gången och erbjöd mig jobb, nattskift. Morgonen efter accepterade jag erbjudandet och infann mig i butiken 13.00 för att skriva under papper och för att påbörja min träning. Vi gick igenom en massa information om företaget och sedan åkte jag hem.
   Igår var andra dagen av träning där vi fick lära oss allt, och då menar jag ALLT om bh:ar. 70% av alla kvinnor har fel storlek på sig, jag var en av dem! Det är helt galet, så jag råder alla att mäta sin byst två gånger om året! 
Idag ska jag tränas i Makeup och parfym - avdelningen.
   Jag älskar det än så länge! De spenderar så mycket tid åt att göra oss till duktiga medarbetare och utbildar oss på alla plan så att vi kan förflyttas utan att behöva tränas igen vilket jag tycker är väldigt effektivt. Man känner sig inte heller som en i mängden trots att hundratals jobbar där, man känner sig viktig. Nästa vecka börjar jobbet på allvar. Så, jag har jobb! Trevor säger att jag är som en ny människa, mycket lyckligare och mer tillfreds. 




Här jobbar jag!


 

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Ännu mer glädjesnyftningar från min sida. Det är ju så perfekt.

Så glad för din skulle min fina!

2011-10-05 @ 07:49:03
URL: http://barefootangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0