Malin in Pumpkinland

Hey,

Nu har jag lite tid över att berätta om den andra delen ur min spökhistoria. På söndagen åkte vi till Prairie Gardens för att köpa årets pumpa. Tyvärr är det för kallt i Edmonton för att kunna ha ett pumpaland så det var inte lika roligt som förra året men där fanns en massa andra grejer man kunde göra.
   Solen sken och luften var frisk. Vi stötte på tre människor utklädda till fågelskrämmor (de var jätteläskiga). Vi gick igenom en labyrint och kysstes i majsfältet. Folk sköt pumpor ur en kanon för att träffa ett litet piratskepp. De hade en massa djur som lamor, getter, kaniner och höns. Vi promenerade mest omkring och tittade på alla grejer de hade där. Några uppträdde. Vi hittade vår pumpa och köpte lite chokladfudge.
   Sist av allt gick vi in i en stuga där man fick klä ut sig, de tog de kort på oss och skickade till vår mail. Jag och Trev klädde ut oss till cowboy/cowgirl och skrattade åt varandra. Det var en väldigt mysig dag trots att jag inte fick vandra bland hundratals pumpor.
   Men det bästa av allt: vi har köpt kamera och nu efter en lång väntan kommer det bilder :)



Parkeringen



Se så läskiga dem är!



Ingången till labyrinten



Djur!



Världens sötaste kaniner!



Häftiga pumpor



Haha :D



Cowboysarna får avsluta dagens inlägg :)

Kommentarer
Postat av: Jennie

Vilken läskig och mysig helg ni hade :) Hoppas det går bra på jobbet för dig. Wiktor och jag hade 4årsdag i torsdag... fast vi firade på två olika håll... jag jobbade hela dagen och Wiktor pluggade. Men en spaweekend kommer i januari, så vi får fira då istället:) Saknar dig!!!

2011-11-05 @ 09:06:06
Postat av: Malin

Ja det har varit väldigt läskigt här :) Grattis! Wow fyra år! Det känns som att du precis smsade mig och sa att du har pojkvän! Tråkigt att ni inte kunde fira tillsammans, men ni har många fler årsdagar att se fram emot! Vart ska ni på spa någonstans? Jag saknar dig också!! Det känns som vi inte pratat på evigheter!

2011-11-05 @ 21:40:09
URL: http://maidenly.blogg.se/
Postat av: Jennie

Vi har inte pratat på evigheter!!!! på onsdag nästa vecka, ska vi försöka prata då? jag är ledig på kvällen och du kanske hinner prata en timme innan du ska sova? tack Malin, ja vi har väldigt många årsdagar kvar, precis som du och trev :)

2011-11-05 @ 22:52:21
URL: http://chocolatejennie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0