Hellu.

Hey,

Nu har jag lite tid att uppdatera bloggen! Jag har en känsla av att det kommer bli ett lååångt inlägg för jag har massa bilder och nya erfarenheter så det är bara att sätta igång.

17 Maj,

promenerade jag och Trev runt i Port Moody.







20 Maj,

Åkte vi till en restaurang när Trev kom hem från jobbet, den hette The Old Spaghetti Factory och var gammaldags inredd från slutet av 1800-talet med en tågkupé i mitten av restaurangen, där fick vi sitta. En trevlig servitör tog vår beställning och sedan festade jag på pasta med massa olika sorters ost i. Jag drack ett jättegott iste med jordgubbssmak. Förrätten var inte så god, det var en sallad som var lite för syrlig för min smak. Måltiden avslutades med glass: choklad och något annat vars namn jag glömt.
   Efter den mysiga middagen åkte vi till huset för att byta däck på bilen, det var jättekul! Jag lyfte bilen och tog av däcken osv. När jag väntade i bilen på att Trev skulle komma tillbaks såg jag något gå över vägen. Ah där går en katt... en väldigt STOR katt... vänta lite... vad i? Jaha det är en tvättbjörn! Det är vanligt att se tvättbjörnar bland villaområden för de letar efter mat, jag blev dock väldigt förvånad. När Trev kom tillbaks åkte vi till Superstore för att köpa mat, det blev sängen direkt när vi kom hem runt 23.30.





21 Maj,

Bar det av mot skogen för att campa. Bilresan skulle ta ungefär 3 timmar men när vi väl kom fram var det fullsatt, så det var bara att leta efter andra campingplatser som var i närheten. Alla var fullsatta. Under de timmarna vi körde lyssnade vi på musik och sjöng med, fikade och så översatte jag min bok till engelska och hade högläsning. Det var riktigt mysigt. Annars beundrade vi utsikten; De snötäckta bergstopparna som stack upp ur den täta dimman, de små glittrande vattenfallen och de utsträckta sjöarna. Efter cirka 7 timmars bilresa kom vi äntligen fram till en campingplats som inte var fullt så upptagen som de andra varit. Vi hamnade på en lagom stor grusplätt med skog runt omkring oss. Vi var även försedda med en form av grill och ett picknickbord. Vi började med att sätta upp tältet och lägga in sovsäckarna. Trev högg ved medan vi väntade på att elden skulle ta sig. Sedan grillade vi korv till middag. Det blev lite kyligare under skymningen men elden värmde ben och ansikte. Vi gjorde även Smores: man grillar marshmallows, sedan tar man två kex och två chokladbitar på varsin sida av kexen, sedan lägger de den smälta marshmallown emellan och gör det till en dubbelmacka. Det var inte så gott... alldeles för kletigt. Efter det var det läggdags. Det var lagom varmt i tältet och vi vaknade mitt i natten av att regnet gjorde sitt mysiga droppande ljud mot skyddet vi hade ovanför tältet.
   På morgonen var det fortfarande regnigt och himlen var grå, så vi packade ihop allt och körde hemåt. När vi kom hem städade vi iordning i lägenheten och packade upp allt. Sedan var vi en stund i Metrotown. Jag fick mat från Subway på vägen hem och sedan spenderade vi kvällen i huset där vi såg på film och åt popcorn.



































23 Maj,

Vi åkte till Buntzen lake på eftermiddagen. Trevor var ledig från jobbet eftersom det var röd dag här i Kanada. Victoria Day. Vi satt i varsin uppfällbar stol vid vattnet medan jag läste för honom. Det var otroligt mysigt.
Vi hämtade Rory efter hans Baseballmatch och åkte till huset. Där spelade vi GuitarHero och sedan kom Gord hem med hämtmat: kinesiskt! Jag åt en väldigt god vegetarisk chow mein (i princip samma sak som nudlar) och vi tittade på en Disneyfilm innan vi åkte hem.

Det var nog allt om de senaste dagarna här. Jag hoppas att ni hemma i Sverige har det minst lika bra som jag har det. Jag saknar er!



Kommentarer
Postat av: Alexandra

Vad mysigt ni har det! Vem har tagit bilder på er med skog och berg i bakgrunden? den var väldigt fin :)

Är det en Baccardi jag ser på piknick bordet? Ser ut som en stort vi inte har här, ser rosa ut :)

2011-05-25 @ 13:36:24
URL: http://barefootangel.blogg.se/
Postat av: Mamma

Vi har d bra här hemma. Tomt utan en tjej som vandrar runt i rosa morgon rock. Älskar dig. Jätte fina bilder.Kram på er

2011-05-25 @ 18:56:55
Postat av: Malin

Alex, jag satte kameran på Trevors bil och lät den räkna ner från 10 :D Hihi

Japp det är en Bacardi med grapefrukt - jättegod var den!

2011-05-25 @ 19:40:24
URL: http://maidenly.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Åh grapefrukt, min favorit!

Jag saknar dig så! Älskar dig med :)

2011-05-26 @ 18:11:51
URL: http://barefootangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0