filosofi.


Detta citat kommer från en av mina favoritfilmer och har blivit en stor inspirationskälla till mitt liv.
   Det lyder: "För vad det är värt: det är aldrig för sent, eller i mitt fall för tidigt att bli den du vill vara. Det finns ingen tidsfrist, sluta när du vill. Du kan förändras eller förbli densamma, det finns inga regler. Vi kan göra det bästa av saken eller det värsta. Jag hoppas du gör ditt bästa. Och jag hoppas du ser saker som får dig att häpna. Jag hoppas du känner saker du aldrig känt förut. Jag hoppas du möter folk med en annan synpunkt. Jag hoppas att du lever ett liv du är stolt över. Om du inser att du inte är det, hoppas jag att du har styrkan att börja om från början."
   Det är framför allt de sista meningarna som jag försöka leva efter. Är det inte fantastiskt att vi kan vara den vi vill vara? Ingen kan stoppa oss. Jag är stolt över det mesta i mitt liv. Jag har mina dåliga sidor men även de karaktäristiska dragen som gör mig till den jag är. Jag tycker att det är viktigt att veta vem man är, vart man kommer ifrån och hur man vill utvecklas. Om man inte vet vem man är, hur ska man då veta vad man vill?
   Jag är stolt över mig själv. Jag vet att jag är excentrisk; jag lever efter mina egna principer bortom många av samhällets normer, jag är en livsnjutare och kan ta det lugnt, jag är överdrivet entusiastisk, något pryd, hopplös romantiker och mycket mer. Det jag inte gillar försöker jag ändra eller förbättra. Anledningen till att jag skriver detta är att jag hoppas att det kan inspirera. Allt du behöver minnas är "Lev ett liv du är stolt över, eller inte". Så enkelt är det. Den enda som står i din väg är du själv. Var stolt över dig själv, se dina unika och vackra sidor. Se ditt sanna jag. Alla vill se bakåt på sitt liv med stolthet för även om du inte går till historien så gjorde du i alla fall ett jädrans bra jobb!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0