Midnight in Paris.

Hey,

Igår var en väldigt händelserik dag. Trevor ringde mig vid lunchtiden och berättade att kvinnan från Kanadas ambassad hade ringt. Vi ska på begäran ändra kategorin på vår ansökan till "Conjugal partner" vilket betyder att man bor tillsammans. Egentligen kräver dem att man levt ihop i över ett år utan avbrott, men Trev förklarade för henne att det är omöjligt eftersom jag endast kunde stanna sex månader som besökare och mitt arbetstillstånd räcker lite mindre än ett år, så hon sa att vi kan söka det i alla fall. Så vi ska fylla i en ny blankett, skicka mer bevis och vänta ännu längre. Som om inte det räckte så måste vi betala avgiften ännu en gång. Men kvinnan var hjälpsam och samarbetsvillig.
   På kvällen körde Trev mig till Silvercitys biograf där man mötte upp med Laurissa. Vi skulle se på Midnight in Paris av Woody Allen tillsammans. Wow. Jag fick fjärilar i magen bara av introduktionen där de visade de mest vackra scenerna i Paris. Det kändes som att huvudkaraktären var jag; han drömde om att leva i en annan tid. Jag log igenom hela filmen. Det var charmig, rolig, smart och överraskande. Det är en av mina absoluta favoriter nu. Åh Paris vad jag älskar dig. Jag är helt salig. Det var som att ha en 1,5 timmes lång epifani. Underbart.
Efter filmen diskuterade vi den och pratade om annat mellan himmel och jord innan Trev dök upp och vi sa hejdå. Jag hade en helt underbar kväll och ett nytt feelgood- sommarminne. Alla som läst detta borde se Midnight in Paris!


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Vad krångliga de ska vara då! Jag hoppas verkligen att ni lyckas vinna den striden snart!

Filmen verkade väldigt bra annars. Kommer du att flytta till Paris i framtiden kanske? ;)



Sv: Tack! Dock kommer det att bli svårt att välja skola.. Får nog göra en plus och minus lista =/

2011-07-07 @ 22:39:27
URL: http://barefootangel.blogg.se/
Postat av: Jennie

Får nog se filmen då :) fin bligg!

2011-07-08 @ 08:39:12
URL: http://chocolatejennie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0