when I´m good, I´m good.

Hey,

Idag gjorde jag något väldans smart om jag får säga det själv! Det finns nämligen en hemsida där man kan skicka ett brev till sig själv som man kan välja att få närsom, tex om jag vill skriva ett brev till den Malin jag är om ett år är det bara att skicka det från den hemsidan. Tyvärr gick det inte att skicka av någon dum anledning, så jag bad Trev att skicka mailet till mig den 10 februari. Brevet är hur som helst lite utav en räddning åt mig själv för att ta mig samman när jag kommit hem (om det behövs). Nu menar jag inte att jag behöver en överlevnadsplan för att bo hemma i Bjärnared men jag vet av erfarenhet att jag kommer lida av separationsångest och då är det svårt att göra saker utan att känna sig deppig, usch separationsångest låter så illa, vi kan kalla det Ior-sjukan för Ior brukar vara lite smått deprimerad... på ett charmigt sätt. Nu babblar jag på, tillbaks till brevet eller rättare sagt mailet. I mailet skriver jag till mig själv om olika steg för att komma igång, första steget är att bara känna det jag känner och ta det lugnt innan det blir full rulle på tillvaron. Jag gjorde 11 olika steg som ska peppa mig för jag vet att jag kommer inte vara lika kreativ den 10 februari.
Det här med att maila sig själv i framtiden tycker jag är en bra idé, även om hemsidan inte funkade så kanske den funkar senare, så om du undrar vad du gör om ett år eller kanske t o m tio år kan du bara skriva om vad du tror du kommer göra och sedan flera år senare kommer mailet som en trevlig överraskning :)
Ni kan pröva hemsidan: futureme.org

Just nu funderar jag över min blogg, om den kommer vara intressant när jag kommer tillbaks till Sverige igen eller om jag borde pausa med skrivandet?


Kommentarer
Postat av: Sofie

ingen paus :o

2011-01-18 @ 19:25:09
URL: http://johansofie.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0