weekend.

Hey,

Nu ska jag ta mig tid att berätta om min helg. Vi kan ju börja med fredagen, Trev jobbade hemma hela dagen vilket jag inte har något emot alls, snarare tvärtom. På kvällen bestämde vi oss för att gå på bio i alla fall och jag var en gentledam och lät Trevor välja film. Det blev en westernfilm kallad "True Grit". Vi köpte popcorn och en enorm cola. Filmen var ganska långtråkig, jag trodde det skulle vara mer action och slagsmål som i de gamla westernfilmerna så denna var en besvikelse, dessutom var deras accent svårtydig. Men Trev njöt av filmen i alla fall vilket var värt hela upplevelsen. När vi kom hem var det läggdags.
   På lördagen åkte vi till Michael´s och jag köpte ett tjockt block med papper till scrapbooking. Sedan åkte vi till gallerian där jag shoppade lite, jag köpte en bh från H&M, en väska från Spring och en kjol och klänning från... Stitches tror jag. Vi åkte till Animal shelter och gosade med katterna de tar hand om där, det fanns en jättefluffig svart katt som var urgullig. De är alla ganska sociala trots att de försökte bita mig efter ett tag. Efter det åkte vi och handlade matvaror till veckan. Vi åkte hem och åt lunch och tog sedan Skytrain ner till stan. Jag älskar Skytrain! Vi sprang sedan för att komma fram i tid eftersom vi hade reserverat ett bord på en hotellrestaurang. Efter en stunds springande kom Trev på att det var fel håll så det var bara att springa tillbaka, knasboll :)
Vi kom fram till ett av de flottaste hotellen jag någonsin sett och kom fram till himmelriket. En... chokladbuffé! Gord skrev en check till Trev tidigare under dagen och sa att han skulle ta mig till buffén, en present till mig innan jag åker hem, det var väldigt generöst av honom. Vi satte oss vid vårt bord och återhämtade oss innan vi högg in. Min tallrik fylldes med bakelser, kakor, chokladfondant och créme brulée. Det var väldigt mäktigt så vi fick ha en lååång paus innan vi gick för att ta mer. Jag fick t o m ett glas mjölk! Fast ett glas kostade lika mycket som 8 liter, galet! När vi var mätta och belåtna gick vi tillbaks till Skytrain och åkte hem. Vi spelade "Guess who" och ett spel där man tar över världen. 
   På söndagen hade vi en långt sovmorgon innan vi åkte och tittade på bilar. Trev provkörde en Huyndai som Gord kanske ska köpa. Vi kom hem sent på eftermiddagen, spelade mer spel: Trev var de gula gubbarna för att stötta sitt kinesiska ursprung och jag var silvriga gubbar men vi låtsades att de var vita, så det var européer mot kineser. Dock förlorade jag. Trev gjorde nachos i ugnen och när han skulle titta till dem var de svarta och stod i lågor. Haha! Sedan kittlade jag honom med ett skohorn, mitt nya och väldigt effektiva vapen, han skrattade säkert i en halvtimme. Underbart. Och det var avslutet på en jättehärlig helg. Helgerna är dock alldeles för korta, varje vecka :)

Nu kommer det några bilder och filmer:



Hotellet där buffén var



Hotellet



CHOKLAD!



CHOKLAD!



Chevrolet



Chevrolet



Nissan



Acura



BMW



Toyota



Corvette!!!



Hyundai



Hyundain Trev provkörde







Till sist en bild på mina nya kläder :)

Ha det toppen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0