our last weekend together.

Hey,

Nu ska jag berätta om min fantastiska helg i ett långt inlägg fyllt av text, bilder och filmer som jag hoppas ni kommer gilla.

På fredagen kom Trevor hem tidigt och jobbade hemifrån. Han berättade att han hade en överraskning till mig, mer vägrade han avslöja. När kvällen kom och han var färdig skulle vi åka och handla. Efter en stunds körande insåg jag att vi inte var på väg till Superstore. Grejen med mig är att jag hatar överraskningar när jag vet om att jag ska få dem för jag blir nervös. Så jag förhörde Trev om vart vi skulle, om fler än vi skulle till destinationen, om det var läskigt osv utan att göra någon framgång. Till slut parkerade han och drog ut mig ur bilen, sedan gick vi in i en byggnad och in i en hiss. Jag tror Trev tryckte på 15:e våningen. Mitt hjärta slog hårt, vad fanns på 15:e våningen? Sedan öppnade Trev en dörr, vi gick i en liten trappa och öppnade ännu en dörr. Vad jag såg, var en av de underbaraste utsikterna i hela världen! Vi var på taket och kunde se hela Vancouver! Hela staden var upplyst, skyskrapor, hus, vägar. Jag kommer aldrig glömma vad jag såg för det är något man vanligtvis bara ser på flygfoton. Korten jag tog över utsikten gör verkligen inte rättvisa, jag önskar ni kunde se lika mycket som mina ögon såg men ni kommer i alla fall få ett smakprov. Det var underbart och otroligt vackert.






Efter en stund åkte vi och handlade chips och hyrde "Despicable me". Vi åt majskolvar till middag i sängen och tittade på filmen. Hela kvällen var jättemysig. Efter filmen tittade vi på roliga klipp av katter på youtube innan vi somnade.

Vi vaknade tidigt på lördagmorgon eftersom Gord pratade i telefon. Vi myste en stund, duschade, åt frukost och gjorde iordning oss. Sedan åkte vi mot stan för att komma fram till Granville Island men innan det stannade vi vid en "bilstore" som Trev säger, för att titta på världens underbaraste bilar: Mercedes-Benz! Vi promenerade bland bilarna och gick in bland de riktigt fina grejerna där jag hittade min älskling och några riktigt coola designer på Mercedes som jag inte sett förut. Jag har bilder och filmer åt er och Sofie :)














Här är min baby! Min framtida bil. I LOOOOVE it!

Efter det körde vi vidare mot Granville Island. Vi körde igenom Chinatown där de firar det nya året hela veckan, jag fick t o m se när folk har en drakdräkt och dansar runt, inte en stor dräkt men det var ändå häftigt.











När vi kom fram till Granville Island parkerade vi och promenerade, vi gick till den stora marknaden och tittade. Vi tittade på när en man uppträdde på gatan, han gjorde stunts med eld, knivar, en stege, det var riktigt imponerande. Sedan vandrade vi längs vattnet och njöt av utsikten, en man stod en bit bort och spelade gitarr och sjöng på franska, det var riktigt fint. Sedan åkte vi hem.








På kvällen bakade Trev calzone medan jag bakade kladdmuffins. Sedan gav vi varandra Alla hjärtans dag presenter eftersom vi inte kommer vara tillsammans på den dagen. Jag fick en romantisk dikt, åh vad jag älskar dikter! Sedan fick jag en stor chokladask med min favorit: Lindt! Trevor fick ett kort och en glasskål som jag fyllt med små lappar, han ska dra en lapp om dagen där jag skrivit en komplimang och under dagen ska han komma på tre exempel till varför min komplimang är sann :)









Igår åkte vi till en annan marknad där jag köpte två par örhängen, sedan gick vi lite i gallerian. Vi åkte och handlade lite grejer jag ska ha med mig hem och sedan åkte vi hem och började packa. Det var en väldigt känslomässig dag. Vi stannade upp flera gånger bara för att kramas. Tårar rann med jämna mellanrum. Det är jobbigt just nu. När vi skulle fixa middagen sa Gord åt oss att sluta och sa att han skulle ta oss till en restaurang. Han bjöd oss på pasta, underbar pasta! Jag åt quattro formaggio med penne pasta. Det var underbart, portionen var dock tillräcklig för att mätta mig i en vecka. Så vi satt och åt och pratade, det var riktigt trevligt. På vägen hem stannade han även till vid DairyQueen och köpte en chocolate extreme blizzard till mig. Jag känner mig väldigt bortskämd måste jag säga, han är väldigt generös. Vi tackade så mycket och fortsatte packa. Sedan gick vi och lade oss med armarna om varandra.

Det här är mitt sista inlägg i Kanada på ett tag, det känns ganska tungt men jag hoppas att det blev ett fint och spännande sista inlägg i alla fall. Jag vill inte skriva om hur dåligt jag mår över att åka. Jag kommer berätta senare om hur det var att gå ifrån Trev på flygplatsen och hur resan gick hem. Jag kommer sakna honom. Det gör ont utan honom, han gör mig lycklig.

Vi ses på onsdag!

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Kommer tänka på dig hela resan imorgon! Du får försöka distrahera dig med att tänka på "min knarr dörrar" och "paaause" tihi. Puss

2011-02-07 @ 22:14:58
Postat av: Malin

Aw tack gumman <3 Jag ska försöka tänka på det :D Haha, det är härliga minnen det! Puss

2011-02-07 @ 22:31:06
URL: http://maidenly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0