Fairytale of New York

Hey,

I fredags var jag bjuden till en liten julfest på Victoria's Secret. Jag och Christine gick dit och smaskade i oss choklad och lite annat gott. Sedan drog en av "bossarna" lott för att se vem som vann julklapp. Ingen tur för oss. 
   När det var över bestämde vi oss för att shoppa julklappar i gallerian. Vi gick till H&M, en rolig hattbutik där jag hittade världens finaste kvinnliga sommarhatt som jag måste ha, en mysig inredningsbutik, en affär fylld med olika sorters téer m.m. Vi hade jätteroligt medan vi gick runt i de stämningsfulla våningarna där det glittrade. Jag köpte en julklapp till Trev och en klänning till mig.
   Vid 21.00 var det dags att gå tillbaks till jobbet. Bakrummet var fyllt av kartonger som levererats och vi hade knappt något plats att jobba på. Under den första rasten hade Gemma (vår product manager) bestämt sig för att göra en liten julfest för nattpersonalen och jag och Christine fick smaska i oss ännu mer godis. Sedan drog vi lott igen. 4 av 12 vann. Den första pristagaren var er förtrogne, som valde ett mjukt litet paket som innehöll en väldans fin rosa-rutig Victoria's Secret handduk som jag kan strosa omkring med på stranden i sommar. Jag var överförtjust för jag vinner ALDRIG... förutom nu då. Atmosfären var avslappnad och alla skrattade tillsammans. Det var riktigt mysigt. Men efter för lite sömn, var lilla Malin väldigt flummig och pinsam. Som tur var gjorde Christine och Marjorie mig sällskap och vi skrattade åt en massa töntiga grejer tills tårarna sprutade som vattenkannor ur ögonen på oss. Vilken kväll. Så mysig. Så oförglömlig. Gemenskapen och känslan av att tillhöra var fenomenal.

(Dålig kvalité på bilderna eftersom de togs med en mobil, lånade från Rhoda)

 








På lördagen gick jag upp tidigt (15.00). Trevor hade köpt en julgran, jag blev lite besviken först för granen var mindre än jag väntat mig (alla de stora var slutsålda) men nu har jag vant mig vid den och är väldigt nöjd. När mörkret föll på bestämde vi oss för att klä den. Glitter, guldglammiga kulor, röda rosetter och ljus låg över hela golvet medan vi sakta men säkert fick allt på plats. Julmusiken ljöd genom vardagsrummet och vi satt och pysslade på golvet. Otroligt mysigt och rogivande var det. Resultatet var magnifikt och stämningsfullt. Efteråt lade vi de hundratals julklappar som familjen skickat under granen och scenen var fulländad.
   Sedan var det dags att göra iordning sig inför vår middag nere i stan. Vi hade hittat en lyxig fransk restaurang när vi kollat igenom våra alternativ. Vi tog bussen och gick en liten bit tills vi slutligen kom fram till The Crèperies inbjudande port. Nerför en liten trappa visades vi till ett mysigt bord. Restaurangen var utsökt med klassisk känsla av trä som omringade oss, gamla bokhyllor, enorma vinhållare och levande ljus. Vi serverades en baguette skuren i bitar, innan huvudrätten anlände. Jag beställde en enastående crepes fylld med sparris och täckt i fetaost. Det var ljuvligt. Trevor åt en spännande sallad med kyckling. Stämningen var avslappnad. Tiden stod stilla. Trevors mörkbrunda ögon var magiska i ljusets lågor. Hjärtat puttrade. Fjärilar i magen. Motvilligt gick vi till bussen och åkte hemåt igen. 
   Väl hemma tände vi levande ljus, poppade popcorn och startade Ensam hemma. Medan filmen rullade fick vi oss äntligen ett vitt täcke av snö över hemmet och allt blev bättre. Lite hemlängtan fick man, men det hör till. 
   Söndag. Uppspelt över julstämningen i sviten gick jag upp 5.00 på morgonen. Jag tände ljusen i granen, levande ljus som sken upp i morgonmörkret. Jag slog varsamt in Trevors julklappar och njöt av lite egentid. Sedan såg jag på en julfilm och burrade ner mig i soffan. Efter ett tag gick jag och lade mig hos Trev igen och somnade om. 
   Jag skypade med familjen ett tag och skrattade åt mina flummiga systrar. Vi åkte sedan till banken en stund för några ärenden, sedan till Ikea för att köpa Annas pepparkakor och glögg. Men till min stora besvikelse, var glöggen slut :( 
Humöret sköt dock i höjder när Trevor tog mig till en galleria fylld med antikviteter. Överallt fanns saker som väckte mitt "måste ha"-begär. Små statyetter av grekiska skulpturer (som jag älskar), spännande tavlor, vackert porslin och mycket mer. Vi kom sedan hem och Trevor bakade sin oemotståndliga pizza. Efteråt fick jag en välbehövd massage och vi köpte glass. Känner mig väldigt ompysslad och älskad. 
Så nu efter en väldigt underbar helg skriver jag ett näst intill oändligt inlägg för er. Hoppas ni inte blev uttråkade. Nu kommer i alla fall bilder och lite roliga filmer.
  





























Sista bilden: mitt julmys, 5.00 på morgonen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0