Merry Christmas

Hey,

Ja det var ett tag sedan kära läsare. Ärligt talat har det varit full rulle här på sistone. Men nu har jag precis kommit hem från jobbet, väldigt trött men tänkte att jag borde ändå ta och dedikera några minuter åt min blogg och framför allt er.
   Min jul har varit över förväntan och otroligt lyckad. Kvällen innan Julafton hade vi myspys i soffan framför Ensam Hemma 2 och gottade oss med lite mintkyssar. På kvällen kunde jag inte sova alls. Jag var på tok för uppspelt för sådant. När jag fått några timmars sömn var det Julafton. Vi skypade med min familj som firade hemma i Slättelynga. Det var mysigt att få se allt som betyder hem. Jag fick även se min julblomma som vi brukar få av morfar varje vinter, så glad jag blev!
   Efteråt lagade jag familjens berömda julsoppa och åt det med nybakat bröd. Otroligt lyckat blev det, särskilt med lite Enbärsmust på det. Det kliade i fingrarna hela dagen efter att få öppna paketen. Kvällen föll på och vi hade ett litet julbord jag och Trevor med brödbullar, ost, brie och digestive, frukt m.m. Efterrätten bestod av pepparkakor, glögg, päronkonjaksfudge, mintkyssar och Aladdin-choklad framför Kalle Ankas jul. Man får en slags högtidlig, nostalgisk och mäktig känsla i slutet när de säger "Från oss alla, till er alla, en riktigt god jul", med musiken som spelas i bakgrunden. Äntligen var det dags för julklappsöppning! Jag vet inte hur intresserade ni är av vad jag fick men kan lista några saker: en kinesisk teservis från Trevor, en bok om Marilyn Monroe av mormor och morfar, juldukar och massvis av Marabou choklad från mamma och pappa, En samling Cosmopolitan från kära lilla Jenny och fina hår-accessoarer från Emma. Så glad jag blev för alla fina klappar. Trevor blev lika glad över sina, och imponerad över deras kreativitet. Resten av kvällen lekte vi med våra presenter och sedan var Julafton 2011 över.
   På juldagen är det dags för firandet i Kanada. Så vi skypade med Trevors pappa och syskon. Det läskiga med att öppna presenter i detta land, är att man måste öppna en i taget medan alla STIRRAR för att se ens reaktion. Väldigt läskigt och obehagligt när man inte vill ha uppmärksamhet. Men jag bet ihop och log och tackade. Jag fick min favoritfilm Midnight in Paris, en yogamatta, choklad, en enorm kopp, presentkort till DairyQueen och lite annat smått och gott. Till Trevor gav jag en kokbok, en fin ljusblå skjorta som han ser ännu mer oemotståndlig ut i, och till sist ett presentkort på att hoppa bungyjump i januari :)
   På kvällen åkte vi till Trevors morfars syster, Sandi och hennes make Charlie för att äta middag. Jag fick träffa deras dotter som tillsammans med sin make kommit hem från Sverige över julen, de bor där numera och hon pratade lite svenska med mig vilket var jätteroligt. Hon sa att hon tycker mycket om dammsugarna vi har på konditori, sedan nämnde hon att hon hatar vårt ord "sjuksköterska" för det är omöjligt att uttala det rätt. Scott och Claudia var där (som vi bodde hos när vi var i Edmonton i somras). Middagen var god. Charlie blev stormförtjust när jag ville ha öl (för det är tydligen väldigt ovanligt att tjejer dricker det här), han var så lycklig när han kom ut med fem olika sorter och gav mig en beskrivning av varje sort. Han är väldigt rolig.
   Efter maten spelade vi Trivial pursuit. Skitsvårt var det och jag kände mig korkad. Tjejerna mot killarna. Jag gav oss i alla fall två poäng (de enda två frågorna som handlade om Disney kunde jag -STOLT). Jag fick även julklapp av Sandi och Charlie: de gav mig en halmbock för att jag skulle känna mig som hemma, sedan en massa skönhetsprodukter som doftade härlig vanilj.
   Det var min och Trevors jul det. Om jag sluddrar i texten beror det på att jag är väldigt trött och måste lägga mig. Men jag ska ge er några bilder först!


















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0