Chocolate extreme

Hey,

Denna helg har inte varit lika äventyrlig som de andra eftersom Trevor spelar en hel del hockey för att komma i form innan han börjar spela på riktigt. Han har gått med i ett lag kallat Ice Ninjas i Edmonton och jag är väldigt glad för det eftersom jag vet hur mycket han saknat att vara i ett lag och spela.
Hur som helst, i fredags tog vi det lugnt. Vi åkte och köpte pringles, läsk och godis. Sedan stannade vi vid bibblan och hämtade en film, Femte elementet. Efter det fyllde vi soffan med kuddar och startade filmen. Efter ett tag sa Trev åt mig att jag borde äta upp glassen vi har kvar, så jag öppnade den stora, väldigt tomma burken och hittade en blizzard där i! Min favoritglass! Tydligen hade Trev gömt den när han kom hem utan att jag märkt något.
   På lördagen var det jättevarmt ute så vi köpte vattenballonger och körde till huset för att ha ett litet krig. Det spårade ur eftersom en viss person inte håller sig till reglerna... Så jag attackerade honom med slangen medan han kastade de få ballonger vi förberett på mig. Turligt nog är jag så mjuk att de inte gick sönder. Det var roligt som tusan! Sedan spelade vi badminton. På kvällen var jag ensam hemma så jag myste till det med Hors de prix- en av mina favoritfilmer. 
   Söndag förmiddag körde vi till en kinesisk restaurang där vi åt med Trevors farbrors familj, hans farmor, Gord, Kara och Rory. Det var utsökt. Det hände inte så mycket mer spännande. 
   Idag har jag packat ner det mesta av våra kläder för på lördag morgon bär det av mot vår nya lya i Edmonton. Sovrummet är fyllt med kartonger och kylskåpet är nästan helt tomt. Jag längtar så otroligt mycket till detta nya kapitel i vårt liv. Att börja om från början tillsammans i en främmande stad. Det kommer bli spännande!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0