Summer

Hey,

Idag var jag i stan med familjen och jag och pappa beställde plakat till min student som blir klar om cirka två veckor. Jag kan knappt tro att det händer, Sanna och Alex vet hur ofta jag nämner de kvarstående veckorna men jag förstår det fortfarande inte. Nästan fyra veckor nu. När jag slutade på Söderskolan var det den lyckligaste dagen i mitt liv, jag slapp alla de elever som bara irriterat mig under fyra år och var på väg mot en ny tillvaro. Denna gången, är jag på väg mot livet som vuxen vilket är mer skrämmande. Min framtid är fortfarande luddig tills vi fått ordning på immigrationen men jag ska spendera sex månader i Kanada som "besökare" och fixa med vår lägenhet, måla om möbler och inreda, det ska bli så underbart! Mitt eget hem med min älskade, han låter mig dessutom ha fria händer med hela inredningen så länge han kan leva med det, allt han behöver är ett enkelt arbetsrum och ett ställe att ha bilen. Jag har tusentals idéer om hur lägenheten ska se ut och kan knappt bärga mig. Vi ska snart börja titta på lägenheter tillsammans. Wow vad jag känner mig vuxen. Men innan jag flyttar dit, ska han komma hit i sommar och förhoppningsvis stanna i fyra veckor!... Oj, jag drömde mig visst iväg till stranden, att vara med honom vid havet. Vi ska hitta på en massa skoj. Om någon vill träffa mitt livs kärlek, Trevor Locke, är det bara att kommentera så ska jag komma ihåg det tills han kommer :) Han träffade ju bara min familj i vintras medan jag fick träffa hans familj och massor av hans vänner.
Ja, tiden flyger förbi. Jag längtar verkligen till sommaren men samtidigt inte. Jag vill inte sluta som många andra och säga "Vi måste höras av" och sedan händer det inte. Jag ska försöka ta hand om de band jag fått genom gymnasiet för de är värdefulla!



På tal om skolavslutning, en bild från en av de lyckligaste dagarna i mitt liv, när jag lämnade Söderskolan för alltid tillsammans med Lagesson!


Kommentarer
Postat av: Jennie

Jag log och skrattade när jag såg bilden och din kommentar under den :) Jag satt och tänkte igenom varje helg nu i maj och nästa helggår det inte att träffas och inte nästa heller för då ska jag packa inför min långfärd och hålla på med alla förberedelser. Sedan är jag borta till den 2 juni, då förberedelser inför balen måste fixas eftersom jag är med i studentkommiten, sen skola veckan därefter och student.... Asså jag hatar när jag tänker på det, men vi kan inte träffas förens i juni!!!!!

2010-05-09 @ 11:38:02
URL: http://chocolatejennie.blogg.se/
Postat av: Jennie

Slutar du redan den 4 juni? då måste ni ju ha eran bal snart? Jag vill verkligen se en bild på din klänning sen :) Jag tycker verkligen att vi ska ha "sagan om ringen"-maraton med godis och cider! Låter hur kul som helst och jag tänker tillbaka på våra maraton hos mig :) Det måste bli av och vi får verkligen ses i juni.

2010-05-09 @ 15:25:10
URL: http://chocolatejennie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0