Spiced Hot Chocolate

Hey,
När jag kom hem från skolan hade jag köpt vispgrädde och tänkte skämma bort mig själv lite, så jag gjorde Spiced Hot Chocolate till smörgåsarna. Beskrivning, kort och gott: Delicious!



Spiced Hot Chocolate

4 koppar

8 ½ dl mjölk
200 g mörk choklad
2 tsk socker
1 tsk pepparkakskrydda
4 kanelstänger
2 msk vispad grädde

1. Häll mjölken, choklad (bryt chokladen i bitar), socker och pepparkakskrydda i en kastrull och värm på medelhög värme.

2. Rör oavbrutet tills chokladen smält och blandningen sjuder men inte kokat upp.

3. Lyft bort kastrullen och häll upp blandningen i värmefasta glas eller koppar med kanelstänger och klicka på lite grädde.

Klart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0