Första advent.

Hey,

Ja, igår var det första advent. Jag vaknade på eftermiddagen och blev helt tossig när jag insåg att det var advent. Vi hade tänkt åka till gallerian, men jag var i sådan julstämning att jag bara ville pynta. Så jag tog fram lådan som är fylld med allt juligt vi fick förra året av min fina mamma, pappa, Sofie, Emma, Jenny, mormor och morfar. Julduken som mamma gjort hamnade på bordet tillsammans med ljusstaken. Stjärnan i köksfönstret och tomtar lite varstans. Det är så mysigt här. Jag är så glad att vi inte bor hos Gord längre, det känns mer avslappnat nu och jag kan göra vad jag vill.
   Vi åkte till Ikea och köpte glögg och Annas pepparkakor (de bästa som mormor alltid skämmer bort mig med). När vi kom hem startade vi den senaste versionen av En Julsaga och mös till det med ett tänt ljus, glögg och pepparkakorna. Det var otroligt gosigt. Efter filmen slog vi in julklappar tillsammans och lyssnade på julmusik, Trevor tyckte om Mer Jul av Adolphson och Falk :)

Nu kommer lite bilder!












(Här kan ni se den fula soffan som jag alltid klagar på :P)








Kommentarer
Postat av: Bexxis :)

Ni får ju baka egna pepparkakor och så får ni ju baka lussekatter :D Btw, det är ju bara till att klä om soffan :) Fixat! Men det ser ut som att ni hade det mysigt. Kan inte vänta tills det kommer den dagen jag kan komma och hälsa på!



PoK<3

2011-11-28 @ 23:06:43
URL: http://bexxis.webblogg.se/
Postat av: Jenny

Jag Älskar En jul saga! :) Fast blir lika rädd varje gång jag ser på den när handtaget rycker till! :o

2011-11-29 @ 14:02:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0