kärlek.

Hey,

Så idag hände det omöjliga, mitt paket från Sverige hade anlänt efter över två veckors väntan. Jag ringde och frågade vilket var väldigt läskigt och de sa att jag kunde hämta det närsom. Så jag väntade otåligt på att Trev skulle ringa från jobbet och säga att han var på väg hem. Han plockade upp mig och vi hämtade det. Jag blev överraskad när jag såg hur stort det var, ett enormt paket till oss!
I bilen på väg hem kom det några tårar helt oväntat... varför? Jag tittade på lappen på paketet och såg mammas handstil såklart! Men det gick över när Trev frågade "Saknar din familj?", jag nickade och han var tyst i några sekunder innan han sa "Jag med." (Han sa det ordagrant, på svenska.)
Vi kom hem och jag satte paketet på bordet och skar bort tejpen, när jag öppnade var det som ett julstämningsparadis framför mig. En massa paket, stora och små, min adventskalender som mamma gjort, ett ljus att räkna ner till jul, lösgodis, en julstjärna, chokladkalendrar och det bästa av allt: brev från mina kära systrar.
Vi började med breven, Trev lagade mat medan jag översatte. Alla brev hade sin egen lilla personlighet, Jenny var flummig och komisk som vanligt - det enda jag saknade var hennes ljudeffekter, Emma var inne i sin julstämning och Sofie var kärleksfull. Alla brev berörde lika mycket och gav oss båda en blandning av leende, skratt och nostalgiska blickar.
Jag måste säga att jag har världens bästa familj, en helt fantastisk familj där hemma i Bjärnared. Jag blev ärligt talat rörd när jag insåg hur mycket tid ni måste ha lagt ner på att slå in julklappar, skriva och planera kalenderklapparna också. Paketet gick flygmil över mina förväntningar och ni gav mig en julefrid som jag saknat. Tack för er kärlek och tack för den energi ni lägger ner på oss här borta. Vi båda älskar er. Jag sa till Trev att jag har världens bästa familj, han höll med.



Någon minut efter att vi öppnat paketet.



Jag lade upp ALLT på vardagsbordet :) Titta så bortskämda vi är!



Nu ligger duken som mamma gjort på bordet tillsammans med godiset och ljuset, jag känner mig genast mer som hemma. Tack. ♥

Jag älskar er och saknar er!


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Åh, vad fint! Undrar vad det är i alla :O

Jag blev också tårögd.. För jag kan verkligen tänka mig in i hur det är att vara så långt bort från din familj.. Och så saknar jag också dig!

Du och Trev verkar så kärleksfulla mot varandra, det är så fint att läsa om! Och att han pratar lite svenska var också gulligt :)



Har du sett årets julkalender? Den verkar faktiskt lite bättre än de som varit tidigare år :P

Ha det så bra nu<3

Puss

2010-12-02 @ 09:21:00
URL: http://barefootangel.blogg.se/
Postat av: Mamma

Inte utan att här oxå kom tårar. Vi älskar er

2010-12-02 @ 15:55:27
Postat av: Malin

åhh, vad rörd jag blir av inlägget! Tänk att ett litet paket och en handstil kan göra en gråtfärdig.

Man märker vilken underbar familj man har när man ser det på avstånd. Kämpa på Malin! Du är grymt stark som har flyttat!!

/Malin stylist!

2010-12-02 @ 16:42:23
URL: http://malinm.blogg.se/
Postat av: Malin

Alex, vad gullig du är! Du vet att jag saknar dig med, massor! Jag har inte sett julkalendern men pappa berättade lite om den, jag har börjat se på Greveholm på youtube dock, den är ju så bra!

Mamma, <3 Älskar dig.

Malin, Tack för den fina kommentaren, det värmde att läsa och jag uppskattar det :)

2010-12-02 @ 19:11:55
Postat av: sofie

Va roligt att du blev glad! :) Vi saknar dig också :(



Svar: Jag funderar på att fortsätta blogga men då kanske jag kör med lösen så du kan läsa om livet här i sverige :)

2010-12-02 @ 20:54:25
URL: http://soofiiiiiiiiiiiiee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0