role model no. 5

Hey,

För väldigt länge sedan listade jag mina förebilder och sa att jag inte kommit på vem den femte är än. Jag har kommit på det nu. Minns ni min lista? Låt mig friska upp ert minne lite.

1. Marilyn Monroe - Karisman och skönheten
2. William Shakespeare - Poesin och kärleken
3. Tim Burton - Inspirationen och personligheten
4. Ingemar Nilsson (smeknamn: Morfar) :) - Viljan och styrkan

Jag valde en person som i sina intressen är väldigt lik mig och som jag dessutom beundrat tidigare. Jaja, jag ska säga vem det är. Min femte förebild är James Franco! Han är en 32-årig vädur som arbetar som multikonstnär: Han är skådespelare, regissör, författare och konstnär. Det är alltså hans artistiska sidor jag beundrar. Han är just nu aktuell i filmen 127 timmar, han har några av sina tavlor i ett konstgalleri i New York och han har skrivit boken Palo Alto. Han är min förebild eftersom han har många bollar i luften så han kan ägna sig åt alla sina passioner och intressen. Jag har ofta många saker jag vill göra på samma gång och han är ett bra bevis på att man faktiskt kan göra det!

5. James Franco - Konsten och Passionen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0