I lost myself and found me in the back of my shelf.

Hey,

Idag bestämde Emma sig för att klättra upp på vinden och leta efter saker. Då bad jag henne ta fram mina gamla böcker. Inte för att jag vill läsa dem igen utan för att de betyder något och någon gömde dem för mig. Minnen kom tillbaks när jag tittade på alla omslag. Jag rensade ut mina hyllor till mitt skrivbord för att få plats med alla böcker och längst bak hittade jag saker jag glömt eller förträngt. Mina böcker om antikens Egypten från den tid jag visste att jag skulle bli egyptolog och forska i de fantastiska pyramiderna från en spännande svunnen och magisk tid. Sedan hittade jag mitt häfte med dikter på engelska som jag skrivit förra året och året innan det. Jag var ju jättebra på att rimma med jambiska mönster! En pärm med några äventyrsnoveller jag avslutat återfanns och jag kom ihåg hur jag skrev om starka och självständiga kvinnor, sist av allt hittade jag mina skissblock och det som varit min stil en gång i tiden. Jag saknade den Malin lite och bestämde mig för att återförenas med henne. De aktiviteterna var ju mitt liv förut, de är en del av mig och det som definierar mig, vad är jag utan mina skapelser? Jag satte mig direkt och skissade. Jag bläddrade till en ny sida för den första blev inte bra, den andra blev fin. Den kändes rätt. Jag tror allt detta har med att vara hemma igen att göra. Plötsligt vill jag läsa hela tiden, så fort jag får chansen, så har jag inte känt på länge. Det är underbart. Jag ska inte glömma denna dagen, då jag fick kontakt med lilla Malin Samuelsson i 9c, jag ska aldrig glömma henne igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0