"Har du sett en gräshoppa med skor?"

Hey,

Här kommer ännu en efterlängtad uppdatering av min härliga helg. Vi hade i alla fall tur med vädret (haha). Vi välsignades med strålande solsken och friska vindpustar.
   På fredagen var det dags för ännu ett nytt matrecept, vi gjorde hemmagjorda piroger. De blev jättegoda! Vi är ett riktigt bra matlagningsteam måste jag säga. Enda gången något blivit oätbart var när Trevor gjorde potatismos med skalet på. Usch. Hur som helst, efter maten promenerade vi till Thrifty´s för att köpa glass och M&Ms så vi kunde blanda det. Men varsin McFlurry i handen tittade vi på Gnomeo and Juliet.
   Vår lördag var höjdpunkten på hela veckan måste jag säga. Vi åkte och spelade minigolf i det fina vädret. Det var mysigt trots att jag förlorade. Sedan köpte vi glass. Efter det var det dags för shopping, jag fick tag på en hatt och en klänning. Trev köpte också lite grejer. Sedan åkte vi till Superstore och handlade mat till vår picknick. Jag fixade ihop en smarrig baguette med grönsaker, ost och ägg medan Trev gjorde en gigantisk hamburgare. Sedan promenerade vi hand i hand genom skogen och mot stranden. När vi kom fram lade vi ut filtar, satte oss ner och tittade på utsikten. Det var väldigt fint. Solstrålarna glittrade i den blå havet. När vi ätit färdigt och slappat lite gick vi hemåt och såg på Aristocats (därav rubriken på mitt inlägg).
   På söndagen åkte vi till en sjö och solade ett tag, men det var högljutt och fullpackat, dessutom var vattnet iskallt eftersom att det är snön som smält ner från bergen. Så vi åkte hem och badade i poolen istället. Det var underbart! Bortsett från att Trev alltid ska leka haj och attackera mig... knasboll. När vi kom tillbaks var vi trötta så vi vilade middag i varandras armar.
   En timme senare var det dags för middag. Jag använde upp det sista på mitt presentkort på Subway, vi hyrde filmen Sacritariat och åt middagen framför tv:n.

Snipp snapp snut så var denna helgen slut.

Men nu kommer bilder :)



Trev spelar minigolf



Jag spelar minigolf



Minogolfbanan



Min snygging när vi promenerade mot stranden



På väg dit hittade vi en magisk liten damm



Dammen



Stranden



Moi



Prinsen



Stranden



Några sötnosar vi stötte på på vägen hem


Kommentarer
Postat av: Jennie

Kanadagäs i Kanada. haha XD

2011-06-06 @ 22:17:40
Postat av: Alexandra

Sv: Jag ska försöka men tror ej jag blir klar i sommar. Det får nog bara bli massa övningskörning och så får jag börja på körskola sen till hösten..

2011-06-08 @ 10:40:17
URL: http://barefootangel.blogg.se/
Postat av: Jennie

du får la ta dig en titt :)

2011-06-09 @ 16:36:53
URL: http://chocolatejennie.blogg.se/
Postat av: Jennie

Ja mycket!!! Nu slipper jag ha en ful utväxt nästan hela tiden :) Du ska få se det snart. Tack!

2011-06-09 @ 18:08:49
URL: http://chocolatejennie.blogg.se/
Postat av: Jenny

Sv: tacktack :D

- Oj förlåt kompis,

- Jag ska smula sönder din kropp.

XD Såå fuuult!

2011-06-10 @ 19:22:55
URL: http://jeennyyy.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0