sunday.

Hey,

Igår gick jag och Trev upp tidigt och duschade snabbt innan vi åt en snabb frukost och sedan begav oss mot en restaurang för att fira det kinesiska nyåret. Restaurangen var liten och väldigt högljudd. Vi satt vid ett stort runt bord tillsammans med Mama, Gord, Kara, Rory, Trevors farbröder Jim och Tom med deras fruar och barn. I mitten av bordet fanns en glascirkel som man kan snurra på för att få tag på maten man vill ha, sedan har man en lista på bordet där de fyller i vilka rätter man tagit. De skriker ut olika maträtter på kinesiska och man får skrika tillbaka så ställer dem det i mitten av bordet. Det var faktiskt trevligt, det påminde mig om hemma med hög ljudnivå och stök, det slapp dessutom bli pinsamt tyst. Jag åt jättegott ris, chow mein och en kryddstark tofugrej.
   När vi kom hem gick vi till tennisbanan och spelade i 1,5 timme säkert. Jag har inte spelat tennis sedan jag var 6 år och trots att jag är grym på pingis och badminton var jag verkligen värdelös på tennis. Men jag övade och Trev uppmuntrade mig för varje slag jag klarade med "Good one honey" och ett stort leende. Jag hade skitkul, målet var att slå åtta gånger fram och tillbaka till varandra vilket jag klarade några gånger. Nästa gång går det nog bättre.
   När vi kom hem spelade vi spel i två timmar och till sist gosade vi framför tv:n och tittade på "National treasure 2". Mot kvällen får jag oftast panik över att jag snart ska hem och vill inte vara utan honom. Det känns väldigt jobbigt, nästa vecka ska jag hem.
   När det var dags att sova stod jag framför spegeln och smörjde in ansiktskräm, Trev låg redan i sängen och väntade på mig. När jag vände mig om såg jag att Trev tittade på mig med ett stort leende på läpparna. Jag frågade varför och han svarade "I am so happy that you love me." Det var verkligen det underbaraste som hände på hela dagen. Han är så magnifik och underbar. Till sist gosade jag ner mig bredvid honom och somnade väldigt lycklig och ignorerade att jag faktiskt ska hem snart. Det är bäst av njuta av tiden som är kvar istället för att vara sorgsen.



Tennisbanan



Fin blå himmel hela dagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0