romance in victoria.

Hey,

Nu är jag hemma efter en underbar helg på Vancouver Island tillsammans med min älskade Trevor. Vi gick upp 8.00 för att packa det sista på lördagmorgon. Vi åt en snabb frukost och begav oss mot hamnen för att hinna med färjan. Väl inne i färjan gick vi runt i butiken, åt lunch och beundrade utsikten. Det påminde mig om när vi stod på soldäcket i Stockholm, Trevor stod bakom mig med armarna slingrade runt min midja och vi blickade över skärgården. Vi var framme 1,5 timme senare och körde mot Victoria. Första stoppet blev vid ett slott som jag ville besöka, kallat Craigdarroch Castle, som byggdes av en skotsk immigrant som blev rik och lät därmed bygga slottet som en symbol för den status han hade. Vi beundrade rummen med viktoriansk inredning och de målade glasfönstrena. Jag njöt av att få resan bakåt i tiden lite, jag älskar historia. Vi beundrade ett rum i taget tills vi hade gått igenom hela slottet.
   Vi körde sedan till vårt hotell: Inn at Laurel Point och checkade in, de behandlade oss som kungligheter och frågade om de skulle parkera åt oss och bära upp vårt bagage, dock avböjde vi detta erbjudande. När vi väl var inne i vårt rum på tredje våningen förälskade jag mig i utsikten. Solstrålarna fick den att se gyllene ut. Vi bestämde oss för att gå en promenad i stan. Vi gick vid vattnet och beundrade stadens skönhet. Vi gick till Parlamentets enorma byggnad och Trev gick fram till säkerhetsvakterna och frågade om de ville vara på bild med honom, han är så söt! Vi tittade på en staty i form av en krigare, till minne av alla som kämpade och dog under världskrigen. Sedan tittade vi lite i butikerna, gatorna var upplysta av lampor och mörkret kröp på.
   Vi gick tillbaka till hotellet för att svida om till finkläder inför restaurangbesöket. Vi åkte till en kinesisk restaurang kallad Ming´s. Jag beställde vegetarisk chow mein och Trevor åt friterat ris. Atmosfären var jordnära och inredningen var väldigt kinesisk, man kunde höra en fågel kvittra, vattnet från en fontän och beundra fiskarna i akvarierna. Det var extremt mysigt och exotiskt.
   Sedan åkte vi tillbaks till hotellet, öppnade en flaska jordgubbschampagne och beställde efterrätt av roomservicen. Det var himmelskt gott! Sedan blev det lite massage innan vi gick till hotellets pool. Poolen var stor och rummet hade växter och flätade möbler för att vara lite paradisinspirerat. Vi busade, jag försökte stå på händer under vattnet, Trev simmade under vattnet och attackerade mig som vanligt. Vi var helt ensamma. Underbart mysigt var det! Sedan blev det en dusch och sängen. Innan jag somnade tittade jag på utsikten, det var vacker bild att se innan ögonen slöts.
   Jag vaknade i Trevors armar och vi myste innan han körde och hämtade frukost. Jag fick frukost på sängen: ägg, rostat bröd och stekt potatis plus varm choklad. Vi packade ihop och checkade ut. Vi gick och shoppade lite till, vi köpte vykort som souvenir och jag köpte Shakespeare´s samlade verk i en bokhandel. Vi åkte hem, bortskämda och lyckliga. Det var ett av de bästa äventyren jag varit på! Jag kände mig som en drottning hela helgen. Men nu ska jag sluta skriva och visa er lite av resan, de flesta bilderna har jag redan lagt upp på Facebook men jag lägger upp några här i alla fall för Jennie och mormor och morfars skull :)
Det enda jag vill säga är att det är den bästa Ettårsdagen man kan tänka sig och hela resan gick över mina förväntningar, jag älskar Trevor och förstår inte hur han kan skämma bort mig såhär hela tiden. Han är för bra för att vara sann och jag vill aldrig vara utan honom.



Utsikten från färjan



Trevor underhåller med lite musik inne på slottet



Jag utanför Craigdarroch slottet



Utsikten från hotellet



Promenad vid havet, fotopaus



Trevor med sina nya kompisar



De mysiga gatorna



Parlamentet



Jordgubbs-champagne



Frukost!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Tack Malin, det var gulligt att du la upp lite bilder på bloggen så jag kunde se med :D Det var jättefint i Victoria.

2011-01-11 @ 15:28:44
Postat av: Sofie

Så mysigt och så fint :) Jag saknar er, speciellt när man får se bilder på er, ses snart! :)

2011-01-11 @ 16:54:02
URL: http://soofiiiiiiiiiiiiee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0