inspiration.

Hey,

Idag funderar jag över saker som kan inspirera en, saker och händelser som inspirerar mig. Saker som taggar och peppar en. Det kan vara någon som övervinner en rädsla, nått sina mål eller gjort skillnad, filmer kan inspirera med livsstil, musik kan få blodet att pumpa. Kärlek är min största inspirationskälla men även saker som jag klarat av och faktiskt överlevt.
Min lista över saker jag klarat och som får min att övervinna fler hinder:
1. Konfirmation: att prata inför över hundra personer.
2. Nationella i svenska andra året på gymnasiet: en av de mest skrämmande uppträdanden i mitt liv. Att stå upp inför en tyst klass och prata om åsikter jag har själv, av någon sjuk anledning fick jag MVG.
3. Körkort. Jag vet, jag misslyckades med tre uppkörningar, det är det värsta och plågsammaste jag varit med om. Tortyr för varje timme man tvingades öva, plugga, köra, köra mer. Att få körkort betydde att hela det jäkliga kapitlet i mitt liv var över.
4. Jag flög för första gången, helt ensam tvärs över världen. Låter kanske inte som mycket men det var en utmaning för mig att vara helt ensam, inget skyddsnät, inga tillbakablickar, det var bara att flyga vidare.

Min lista över filmer som inspirerar mig:
1. Imaginarium of dr Parnassus: en utmaning för ögonen, vidgar ens vyer och väcker fantasier.
2. Alice in Wonderland: Man kan drömma sig bort till en annan värld, färgsprakande och äventyrligt.
3. Marie Antoinette: Vackra kläder, man dras bakåt i tiden till en glamoröst champagne-sprutande fest.
4. Dead poets society: En givande, sorglig och inspirerande film. Jag kommer nog aldrig klara att se den en gång till men den djupare insikten på livet som den filmen gav, kommer jag aldrig glömma.

Min lista över låtar som inspirerar mig (för tillfället):
1. Beast - Mr. Hurricane (Man känner sig kaxig och oslagbar.)
2. Natasha Bedingfield - Pocketful of sunshine (Taggar och får en att drömma bort till heta sommardagar.)
3. Gin Blossoms - Follow you down (Man blir bara lycklig) 
4. Kasey Chambers - Dangerous (Kommer alltid vara min favorit)



Kommentarer
Postat av: Jennifer

Du inspirerar mig Malin, alla de här grejer som du vågat göra för dig och Trevor, för att ni ska kunna vara tillsammans. Berättar ofta om den här fina kärleks-sagan som blev sann bara för att du vågade, och för att du satsade fullt ut. Det inspirerar mig.



(Jennifer från Stylist 07)



2011-01-18 @ 08:26:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0