career hunt.

Hey,

Idag har jag bakat en fransk chokladtårta åt mormor och morfar. Efter det gjorde jag något väldigt spännande. Jag letade jobb i Vancouver. Jag måste säga att det är givande att bara läsa annonserna, de har så många möjligheter att erbjuda att man nästan vill ha flera jobb samtidigt. Jag har börjat inse att det är dags att starta någon form av karriär, jag har funderat på det länge men nu är det dags att ta tag i det. Vad vill jag bli? Vad vill jag uppnå? Karriären måste hur som helst börja med ett jobb som kan öppna dörrar eller ge nya kunskaper. Jag tittade på jobb som modebloggare till en ny onlinetidning som ska starta, sedan fanns det ett konstgalleri som ville ställa ut tavlor av lokala talanger - vilket vore helt underbart!- och sedan fanns det även mindre modelljobb (vilket jag tvivlar att jag ska satsa på). Jag blev väldigt inspirerad hur som helst och längtar tills jag kan börja leta jobb på riktigt. Jag föredrar definitivt Vancouver före Halland, i Vancouver kan man göra spännande oväntade saker som att vara amatörskådis i en musikvideo men i Halland hamnar man på Matöppet. Jag är säker på att jag valt rätt i att flytta.




(bild från weheartit.com)

Kommentarer
Postat av: Jennie

Det gäller bara att sälja in sig rätt och veta vad man vill så kan man vara med i vad man vill, t ex en musikvideo i Sverige med. Min moster Carina är statist i filmer och i musikvideos och hon bor i Stkhlm... Jag kommer inte hamna på något Matöppet även fast jag föredrar Halland :)

2011-04-14 @ 16:05:31
Postat av: Anonym

Oj oj alla är vi olika. Jag hamnade på ett sågverk med massa "män". Herre gud bara man trivs och får sin lön. Lycka till goa tjejer. Kram på er

2011-04-14 @ 20:42:35
Postat av: Malin

Hoppla hoppla. Det är min blogg så jag skriver mina åsikter, mina åsikter är att Halland inte har de erbjudanden som Kanada har, vare sig man säljer in sig eller inte. Sedan refererade jag till folk i vår ålder, din moster är inte 20 i världen vi lever i idag eller? Dessutom var det väl i Stockholm det där hände? Inte i Halland. Matöppet var ett exempel, men om Netonnet är en väg till ditt drömjobb så är det ju strålande. Det estetiska yrket jag hoppas på är inte lika stort i Halland som det är i Vancouver, därför blir Kanada perfekt för mig.

Angående det där med vänner genom mitt liv, så menade jag inte att jag fick bättre vänner, men jag fick ett bättre liv när jag fick fler vänner. Jag försökte nämna olika bra saker med mina vänner, som att du var med mig genom svåra tider, ursäkta om det inte var tillräckligt. Det var ingen särbehandling. Jag tycker att du överreagerar något.

2011-04-14 @ 22:57:34
URL: http://maidenly.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men tycer du det är konstigt att jag tar illa upp när du får mitt liv att låta dötråkigt?

2011-04-15 @ 12:18:16
Postat av: Alexandra

Malin, dessa jobb låter perfekta för dig! Jag tänker stötta dig så gott jag kan. Och trotts det stora avståndet hoppas jag ändå vi inte tappar kontakten <3

Puss

2011-04-18 @ 15:34:15
URL: http://barefootangel.blogg.se/
Postat av: Malin

Tack så mycket Babey! Ditt stöd betyder jättemycket för mig <3 Jag kommer aldrig släppa taget om dig såvida du inte tröttnar på mig :) <3

Puss!

2011-04-20 @ 20:10:17
URL: http://maidenly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0