proud girlfriend.

Hey,

Det var planerat att Trevor skulle studera Greenbuilding detta året (hur man bygger miljövänliga hus), men som jag skrev för några månader sedan så lades programmet ned i brist på sökande. Detta har lett till en del planändringar och frustration. Trev har suttit i lägenheten sedan vi kom hit och letat efter folk som han kan lära av, att antingen få ett litet jobb där han kan observera vad de gör eller att praktisera men ingen har velat hjälpa honom. Han har ringt ett tusentals ställen som inte bryr sig, trots att den ambition han har skulle kunna göra stordåd här i världen! Jag har sett hur rastlös han har varit över att inte få hjälp och dessutom behöva vänta ett år för att gå i skola vilket egentligen är vad han helst av allt vill göra för att lära sig mer.
Men...
För ett antal dagar sedan åkte vi till Simon Fraser University för att Trev skulle lämna in sin ansökan för att läsa bland annat om energi, det var sista inlämningsdagen. Han bad om att få träffa en av professorerna, en väldigt trevlig äldre man kom ut och blev imponerad av att Trev hade slips på sig. De gick iväg och jag satt i väntrummet i cirka 20 minuter innan Trev kom ut igen tillsammans med mannen. Professorn sa: "He did well" med ett leende. Sedan gick vi och Trev berättade vad som hänt. Han hade berättar om varför han vill lära sig mer om greebuilding. Han måste verkligen ha imponerat professorn för han sa att det egentligen inte var tillåtet men, han skulle prata med sin kollega och försöka fixa så att Trev kan studera där. Trev var så lycklig när han kom ut, vi båda blev glada och spralliga. Igår pratade han med den andre professorn medan jag bakade. Han klarade det. Han har fått mer att göra nu så han slipper vara rastlös. Han sa att det var tack vare slipsen som hans flickvän valt åt honom, men det tvivlar jag på :) Vad jag vill få fram är att jag är stolt och jätteglad för hans skull. Jag hade börjat baka en tårta som vi bestämde att vi skulle fira med.






Grattis till min kanadensare!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej. Gratta Trev duktigt och kul för honom.Lycka till

2010-09-08 @ 22:06:29
Postat av: Jenny

Grattis :) Var roligt att allt blev bra igen ;D

2010-09-08 @ 23:01:21
URL: http://jeennyyy.webblogg.se/
Postat av: Alexandra

Åh, gratta från mig! Miljövänliga hus lät intressant! :)

2010-09-09 @ 11:09:03
Postat av: Jennie

Va roligt för Trev!!! gratta honom från mig och Wiktor :) Mycket fin tårta du bakade, men jagu ndrar en sak... hur lyckades du få till rosen?????

2010-09-09 @ 15:39:33
URL: http://chocolatejennie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0