what should I do with my life?

Hey,

Idag fick jag en epifani i form av en fråga: "Vad ska jag bli när jag blir stor?" Jag har gjort en cirkel och delat upp i procent vad som är viktigt i mitt liv, 50% är kärlek, familj och vänner. 25% är drömmar, intressen och min egen passion, 15% fick mitt skrivande och min blivande karriär och 10% fick hälsa och träning. Så när jag insåg att jag inte alls vet vilken sorts karriär jag vill ha gick jag till biblioteket och började läsa en bok "What should I do with my life?" skriven av en kille som nådde samma punkt när han inte riktigt visste vart han skulle ta vägen. Jag läste bara några sidor. När jag kom hem skrev jag ner jobb som intresserar mig, mestadels estetiska och konstnärliga arbeten. Jag har bestämt att när jag kommer hem i februari ska jag försöka hitta praktikplatser och prova på olika jobb för att ta reda på vad jag vill göra med mitt liv. Jag får nog vänta med studier nästa år också eftersom att jag inte kommer bli kanadensisk medborgare förrän det är för sent att ansöka till skolor, så tills dess får jag fundera på vad jag vill studera. Efter att jag praktiserat hemma ska jag söka extrajobb och sommarjobb så jag kan få försörja Trevor lite också.
Åh! Det finns ju så mycket man kan bli! Jag vill prova allt... nästan. Jag vill ha äventyr, jag vill bli erkänd, jag vill göra skillnad!
Okej, jag skulle vilja skylla detta uppspelta och något galna beteende på chokladmuffinsen jag precis åt upp. Men jag ska hitta mitt kall här i livet, alla andra bitar av mitt liv är på plats, nu är det dags att hitta den sista pusselbiten!

Godnatt allihopa!

Kommentarer
Postat av: sofie

Svar: Jag tänker på alla. Er, dom som är långt borta och de i himmlen <3

2010-11-18 @ 07:30:22
URL: http://soofiiiiiiiiiiiiee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0